המועצה לצרכנות קוראת לחרם צרכני: "בבית ובמשרד לא מתקשרים מהנייד"

המועצה לצרכנות יוצאת בקמפיין כנגד חברות הסלולר וקוראת לציבור להמיר 3 דקות שיחה ביום בנייד ב-3 דקות שיחה בנייח. המטרה: להוכיח לתאגידי הסלולר כשכדאי להם לקחת בחשבון את הכוח של הצרכנים, לפני שהם מבצעים מהלכים שפוגעים בהם

נועה אורון | 8/12/2010 14:16 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"בבית ובמשרד לא מתקשרים מהנייד". זו הקריאה העומדת בראש מאבק הצרכנים של המועצה הישראלית לצרכנות כנגד חברות הסלולר. המועצה קוראת לצרכנים להמיר בכל יום 3 דקות שיחה בנייד בשיחה בטלפון נייח. במועצה טוענים, כי מהלך שכזה יפחית כמיליארד שקל בשנה מרווחיהן של חברות הסלולר, וכן יחסוך לצרכן כמה מאות שקלים בשנה.

אך חיסכון אישי אינו מטרת העל של הקמפיין: "יותר מאשר חיסכון לצרכנים, הפעם המטרה היא להמחיש תגובה צרכנית", מסביר עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה. לדבריו, כך נוכל להראות שהצרכנים יכולים לנקוט צעדים "שכדאי לתאגידי הסלולר ולתאגידים אחרים לקחת בחשבון לפני שהם מבצעים פעולות שפוגעות בצרכן".

לדברי פלג, על אף הפעולות הרגולטוריות שבוצעו לאחרונה כנגד חברות הסלולר, מדובר בחסמים שאין ביכולתם להשפיע על מחירי השיחות: "עד שלא ייכנס שחקן נוסף לשוק - לא ירדו המחירים. זה ייקח זמן, אז נשב בחיבוק ידיים?".

על פי סקר שביצעה המועצה בנובמבר בשנה שעברה, 41% מהציבור בישראל ציינו בהפרש ניכר את חברות הסלולר כחברות בעלות מידת ההגינות והשקיפות הגרועה ביותר. עם זאת, עד כה לא נוהל מאבק צרכני נגדן.
מועיל להוט ולבזק

מלבד הקריאה לשימוש בטלפונים נייחים, קורא הקמפיין לצרכנים לנקוט פעולות נוספות, ביניהן הפסקת השימוש בתא הקולי (שהתקשרות אליו עולה כמו שיחה סלולרית רגילה) על ידי ביטול התא או באמצעות השארת הודעה המבקשת לשלוח SMS במקום להשאיר הודעה מוקלטת.

הקמפיין גם מעודד שימוש באינטרנט כחלופה לסלולרי וקורא לשיחות באמצעות תוכנות כמו סקייפ או שליחת SMS דרך אתרי חברות האינטרנט או חשבון הג'ימייל. נוסף על כך טוענים במועצה, כי רכישת מכשיר אצל משווקים עצמאיים תחסוך

עד 45% ממחיר המכשיר בחברות הסלולריות.

נציין, כי בישראל קיימים כיום כ-9.6 מיליון מנויי סלולר. עם זאת, הפעולות עליהן ממליץ הקמפיין לא יחסכו לכולם כסף, בכלל זאת מנויים שרכשו חבילת דקות עליה שילמו מראש או עובדי חברות ממשלתיות וחברות גדולות, שזוכים לתעריפים נמוכים מחברות הסלולר.

יש לציין גם כי הקמפיין משחק לידיהן של חברות תקשורת כמו בזק והוט. בתגובה לכך אומר פלג: "אם כתובת אחת יותר משתלמת לציבור מאחרת, אנחנו קוראים לזה צרכנות נבונה".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->