שריפה

בגלל השריפה: המכירות ירדו ב-50% באזורים שנפגעו באופן ישיר

האזרחים נשארו מרותקים למסכי הטלוויזיה, ומצב הרוח הלאומי השפוף הביא לירידה במכירות לא רק באזורי הצפון - ירידה של לפחות 20% במכירות ברחבי הארץ

נורית קדוש ויוסי גרינשטיין | 6/12/2010 8:12 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: שריפה בכרמל
הנזק העצום שנגרם לתושבים בעקבות שריפת יערות הכרמל גובה מחיר כלכלי מעסקים בכל הארץ. האסון הכבד הביא לא רק לירידה של למעלה מ-50% במכירות באזורים שנפגעו באופן ישיר, אלא לירידה במכירות בכל אזורי הארץ נוכח מצב הרוח השפוף של כלל אזרחי המדינה.

הירידה בתנועת הלקוחות בצפון הורגשה עד אזור זיכרון יעקב, ככל הנראה, בשל החשש של תושבי המרכז להתקרב לסביבת האסון. רשתות הפועלות בקניון חיפה, הסמוך ביותר לאזור האסון, דיווחו על ירידה של 50% במספר המבקרים בסוף השבוע. זה היה שיעור הירידה בכמות המבקרים בכל הקניונים בצפון הארץ. ירידה חדה יותר נרשמה במכירות ברשתות הממוקמות באותם קניונים.

הקניות שכן התבצעו כללו בעיקר פריטים בסיסיים ומוצרים חיוניים. "המעטים שהגיעו עשו זאת כדי להצטייד בפריטים בסיסיים שחסרו להם בשל הפינוי המהיר מביתם", אמר מנכ"ל אחת מרשתות אופנה. למרות הטענות הללו, בקניונים מנסים לשדר "עסקים כרגיל": דודו שגיא, מנכ"ל קניון הקריון, אמר כי ביום שישי הורגשה ירידה של כ-25% בתנועת הלקוחות, אך "במוצ"ש מצב העסקים חזר להיות כתיקונם".

שגיא מציין כי מבוקר יום ראשון מרגישים את החג והקריון מלא עד אפס מקום. ברשתות טוענים כי הציבור מגיע לבלות בקניון עם הילדים שבחופשה, אך הקניות תואמות מכירות של יום רגיל ולא של יום חופשה.
לא רק בצפון

גם בקניונים במרכז הארץ טוענים כי לאסון לא היתה השפעה על המכירות באזורים המרוחקים, אלא שבעלי רשתות המפעילים חנויות באותם קניונים טוענים כי מצב הרוח הלאומי השפוף נתן אותותיו בכל הארץ והביא לירידה של לפחות 20% במכירות.

"כל המדינה היתה מרותקת למסכי הטלוויזיה וקניות לא היו בראש מעייני האזרחים שראו את התמונות הקשות וקיבלו דיווחים על מותם של למעלה מ-40 צעירים", מסביר מנכ"ל אחת הרשתות. רשת קסטרו היתה הראשונה להגיב וביטלה כבר ביום חמישי אחר הצהריים את מסיבת החנוכה שהיתה אמורה להתקיים בסניף הדגל של הרשת בדיזנגוף סנטר.

ברשת ניו-פארם מאשרים כי בסוף השבוע האחרון חלה ירידה קלה בתנועת המבקרים בסניפי הרשת בצפון, אך יחד עם זאת חלה עלייה במכירות. יפתח סרי, מנכ"ל ניו-פארם, הסביר כי המכירות גדלו מאחר שצרכנים רבים מחיפה והאזור הצטיידו במוצרים בסיסיים

כמו חיתולים, מוצרי מזון לתינוקות ואף מוצרי עזרה ראשונה ותרופות.

חיים חורש, מנכ"ל קניון חוצות המפרץ, אישר כי בסוף השבוע היתה ירידה בכמות המבקרים בשיעור של כ-20%, אולם כבר אמש נראתה תכונה רבה. למרות שבקניונים בכל רחבי הארץ אישרו את הירידה בכמות המבקרים, בגרנד קניון שבחיפה טוענים כי תנועת המבקרים והמכירות ביום שישי האחרון התנהלה באופן רגיל כיוון שהקניון מרוחק מגזרת האש.

רשת קונדיטוריה שני, בעלת 6 סניפים בחיפה והקריות המשמשת כמעין מדד למצב הרוח בעיר, מדווחת על ירידה ניכרת בתנועת הלקוחות בסניפיה ובממכר הסופגניות בחג. רמי כהן, מבעלי הרשת: "ביום חמישי חלה הדממה בעיר. אנשים היו מרותקים לטלוויזיה והרחובות נראו ריקים. כאות להזדהות עם מאמצי שירותי ההצלה והכבאות התגייסנו ותרמנו מעל 2,000 סופגניות במרכזים הרפואיים ובמוקדי הכבאות".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->