
בגלל השריפה: המכירות ירדו ב-50% באזורים שנפגעו באופן ישיר
האזרחים נשארו מרותקים למסכי הטלוויזיה, ומצב הרוח הלאומי השפוף הביא לירידה במכירות לא רק באזורי הצפון - ירידה של לפחות 20% במכירות ברחבי הארץ
הירידה בתנועת הלקוחות בצפון הורגשה עד אזור זיכרון יעקב, ככל הנראה, בשל החשש של תושבי המרכז להתקרב לסביבת האסון. רשתות הפועלות בקניון חיפה, הסמוך ביותר לאזור האסון, דיווחו על ירידה של 50% במספר המבקרים בסוף השבוע. זה היה שיעור הירידה בכמות המבקרים בכל הקניונים בצפון הארץ. ירידה חדה יותר נרשמה במכירות ברשתות הממוקמות באותם קניונים.
הקניות שכן התבצעו כללו בעיקר פריטים בסיסיים ומוצרים חיוניים. "המעטים שהגיעו עשו זאת כדי להצטייד בפריטים בסיסיים שחסרו להם בשל הפינוי המהיר מביתם", אמר מנכ"ל אחת מרשתות אופנה. למרות הטענות הללו, בקניונים מנסים לשדר "עסקים כרגיל": דודו שגיא, מנכ"ל קניון הקריון, אמר כי ביום שישי הורגשה ירידה של כ-25% בתנועת הלקוחות, אך "במוצ"ש מצב העסקים חזר להיות כתיקונם".
שגיא מציין כי מבוקר יום ראשון מרגישים את החג והקריון מלא עד אפס מקום. ברשתות טוענים כי הציבור מגיע לבלות בקניון עם הילדים שבחופשה, אך הקניות תואמות מכירות של יום רגיל ולא של יום חופשה.
גם בקניונים במרכז הארץ טוענים כי לאסון לא היתה השפעה על המכירות באזורים המרוחקים, אלא שבעלי רשתות המפעילים חנויות באותם קניונים טוענים כי מצב הרוח הלאומי השפוף נתן אותותיו בכל הארץ והביא לירידה של לפחות 20% במכירות.
"כל המדינה היתה מרותקת למסכי הטלוויזיה וקניות לא היו בראש מעייני האזרחים שראו את התמונות הקשות וקיבלו דיווחים על מותם של למעלה מ-40 צעירים", מסביר מנכ"ל אחת הרשתות. רשת קסטרו היתה הראשונה להגיב וביטלה כבר ביום חמישי אחר הצהריים את מסיבת החנוכה שהיתה אמורה להתקיים בסניף הדגל של הרשת בדיזנגוף סנטר.
ברשת ניו-פארם מאשרים כי בסוף השבוע האחרון חלה ירידה קלה בתנועת המבקרים בסניפי הרשת בצפון, אך יחד עם זאת חלה עלייה במכירות. יפתח סרי, מנכ"ל ניו-פארם, הסביר כי המכירות גדלו מאחר שצרכנים רבים מחיפה והאזור הצטיידו במוצרים בסיסיים
חיים חורש, מנכ"ל קניון חוצות המפרץ, אישר כי בסוף השבוע היתה ירידה בכמות המבקרים בשיעור של כ-20%, אולם כבר אמש נראתה תכונה רבה. למרות שבקניונים בכל רחבי הארץ אישרו את הירידה בכמות המבקרים, בגרנד קניון שבחיפה טוענים כי תנועת המבקרים והמכירות ביום שישי האחרון התנהלה באופן רגיל כיוון שהקניון מרוחק מגזרת האש.
רשת קונדיטוריה שני, בעלת 6 סניפים בחיפה והקריות המשמשת כמעין מדד למצב הרוח בעיר, מדווחת על ירידה ניכרת בתנועת הלקוחות בסניפיה ובממכר הסופגניות בחג. רמי כהן, מבעלי הרשת: "ביום חמישי חלה הדממה בעיר. אנשים היו מרותקים לטלוויזיה והרחובות נראו ריקים. כאות להזדהות עם מאמצי שירותי ההצלה והכבאות התגייסנו ותרמנו מעל 2,000 סופגניות במרכזים הרפואיים ובמוקדי הכבאות".