התקלה בסלקום: התביעות הייצוגיות מתחילות לזרום

לקוחות חברת הסלולר לא מחכים: שלוש תביעות ייצוגיות הוגשו כבר הבוקר בעקבות התקלה אתמול, בסכומים של בין 60 מיליון ל-1.3 מיליארד שקל. הטענות נעות בין גרימת עוגמת נפש לרשלנות. במידה ובית המשפט יכריע לטובת התביעה, יזכו לקוחות סלקום לפיצוי של מאות שקלים

כתבי nrg מעריב | 2/12/2010 10:22 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בעקבות התקלה החמורה אתמול (ד') בחברת הסלולר סלקום, אשר מנעה מ-3.3 מיליון לקוחותיה לבצע ולקבל שיחות, הוגשו הבוקר ארבע תביעות ייצוגיות נגדה.

התביעה הראשונה נגד חברת הסלולר בסך של למעלה ממיליארד שקל, הוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי, בגין התקלה המערכתית שגרמה להשבתת הטלפונים הסלולריים של כלל לקוחות החברה למשך כל היום.

התובעים, ישי וטובה ברסלויער, המיוצגים ע"י משרדו של עו"ד יוסי פוקס, מעריכים את הנזק שנגרם להם ולעוד למעלה משלושה מליון לקוחות של החברה, בסכום של 350 שקל לכל מנוי. התביעה טוענת כי הסלולר הפך למוצר בסיסי ביותר, תמורתו משלם הלקוח ו"חשיבותו אינה נופלת מכלי רכב או כרטיס אשראי", ומבקשים פיצוי תחת הטענה כי נגרמה עוגמת נפש ללקוחות החברה.
"דבר שאסור שיקרה"

תביעה נוספת הוגשה על ידי אורנה דהן, בעלת עסק לניהול חשבונות מכפר יונה, שהגישה הבוקר, באמצעות משרדו של עו"ד שלמה הרדי, תביעה ייצוגית נגד סלקום על סך מיליארד ושלוש מאות עשרים מיליון שקל. התובעת טוענת כי "סלקום נהגה ברשלנות והפרה את התחיבויותיה כלפי לקוחותיה, דבר שאסור שיקרה". התביעה הוגשה גם היא הבוקר בבית משפט המחוזי מחוז מרכז, ומחכה לאישור כתביעה ייצוגית.

תביעה שלישית במספר הוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה. התובעים, אריה אזואלוס משערי תקוה ומשה אלמוג מרמת השרון, באמצעות עורך הדין טל לביא מתל אביב, מבקשים מבית המשפט לפצות כל לקוח של החברה בסכום של 18 שקל, ובסך

הכל למעלה מ-60 מיליון שקלים.

בתביעה זו נטען כי למרות שסלקום גילתה את התקלה בשלביה הראשונים היא לא ניסתה למצוא פיתרונות אלטרנטיביים ולהודיע על כך לציבור הלקוחות באמצעי התקשורת. העירפול התבטא גם בראיונות החוזרים ונשנים של מנכ"ל המשיבה בתקשורת.

עוד נטען כי במקרה חמור כזה היה על סלקום כחברה מסחרית מתוקנת המשרתת מיליוני צרכנים, להודיע מיידית לקהל הצרכנים על השיפוי - פיצוי אותו בכוונתו לתת להם, וכן להציג להם אלטרנטיביות זמניות, כגון הפניית הלקוחות לרכישת כרטיס טלכארט והתחייבות לשיפוי בגין רכישה זו, או מציאת פיתרון זמני אלטרנטיבי בקרב חברות מתחרות של סלקום.
גיבלי. יצרה נוסחה המשכללת בין ההכנסה הממוצעת של החברה לחשבון הסלולר
גיבלי. יצרה נוסחה המשכללת בין ההכנסה הממוצעת של החברה לחשבון הסלולר  ללא

תביעה רביעית בסך 56 מיליון שקל הוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד גילי גיבלי. עו"ד גיבלי חישבה את ההכנסה הממוצעת של החברה ליום ואת חשבונו היומי הממוצע של הלקוח שלה ויצרה נוסחה המשכללת בין שני המשתנים שהביאה אותה לסכום המבוקש.

בהכנת הכתבה השתתפו: ענת שיחור אהרונסון, הדר חורש ונתיב נחמני

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->