שפירא מתנצל: מאז הקמתה סלקום לא ידעה תקלה בסדר גודל כזה
7 שעות לאחר קריסת הרשת של סלקום, כינס מנכ"ל החברה מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הסביר כי עשרות ומאות המהנדסים עובדים כדי לתקן את "התקלה הקשה ביותר שהיתה מאז הקמת החברה". שפירא סירב להתחייב מתי תחזור הרשת למצב תקין, אך הצהיר: "אנו מתנצלים על כך שהשירות שאותו אנו רגילים לתת נבצר מאיתנו בשעה זו"
7 שעות לאחר שהחלה התקלה חסרת התקדים בסלקום, כינס עמוס שפירא, מנכ"ל החברה, מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה ניסה להסביר מה הוביל לקריסת הרשת ולכך שמאות אלפי לקוחות של החברה נותקו ממכשירי הסלולר שלהם.
"מאז שעות הבוקר, בערך מהשעה 10:00 בבוקר, הרשת של סלקום חווה את התקלה הקשה ביותר שהיתה לנו מאז הקמת החברה. מספר ניכר של לקוחות חווים קשיים בהוצאת ובקבלת שיחות. אנו מתנצלים על כך שהשירות שאותו אנו רגילים לתת נבצר מאיתנו בשעה זו לתת לכם הלקוחות", אמר שפירא בתחילת דבריו.
שפירא הסביר כי עשרות ומאות מהנדסי החברה עושים את כל מה שהם יכולים כדי להחזיר את השירות לקדמותו. "רציתי לבוא עם סמנכ"ל הטכנולוגיות שלנו, אבל החלטתי שהדבר החשוב ביותר לעשות זה להתמודד ולתקן את התקלה כמה שיותר מהר כדי שהרשת של סלקום תחזור לתפקד כפי שאנחנו רוצים".
"אנו בקשר עם המנדסים של נוקיה בפינלנד ומהנדסים אחרים בעולם כדי לפתור את התקלה כמה שיותר מהר. אין לנו כרגע הערכות זמן מתי התקלה תתוקן. רק כאשר התקלה תהיה מאחורינו נוכל לבצע ניתוחים הנדסיים ולהפיק לקחים. כרגע אני יכול לומר שהתקלה היא בתוכנה בליבת הרשת, תקלה שגם מהנדסים של נוקיה מתנודדים יחד איתנו. יש לנו השערות, אבל כרגע אנו בעיצומו של תהליך ההתמודדות ואנו מרכזים מאמצים להחזיר את הרשת למצב התקין שלה".
שפירא סירב לספק נתונים מספריים בנוגע לכמות הלקוחות שנפגעה מהתקלה ואמר: "מדובר במספר גדול של לקוחות. אני לא רוצה להיכנס למספר מדויק, אבל זה בהחלט מספר גדול מספיק שנופל תחת ההגדרה 'תקלה חמורה'".
"5 שנים אני בסלקום וזו הפעם הראשונה שאני מופיע בפניכם בצורה כזו. הדבר היחידי שאני עסוק בו מאז שעות הבוקר הוא בתיקון התקלה. אם הייתי יודע מתי התקלה תתוקן הייתי אומר, אבל אני לא רוצה להיכנס כרגע לספקולציות. אני רואה את התקלה הזו כחמורה מספיק שמחייבת אותי להסתכל לציבור בעיניים ולהגיד שאנחנו מצטערים שכך הדברים".
"מאז הקמתה, סלקום לא ידעה תקלה בסדר גודל כזה, חוץ מאשר ביום ההקמה וכפי שאתם זוכרים - הטיפול של סלקום בתקלה בעת ההקמה היא נר לרגליו של כל ארגון בנוגע לאופן הטיפול בתקלות. אני מקווה שהתקלה לא תימשך יותר מכמה שעות, אך אינני יכול לומר בוודאות שאכן כך זה יהיה. התקלה היא לא כלל-ארצית, ואנחנו עושים מאמצים עילאיים כדי להחזיר את הרשת לתקינותה".
כשנשאל בנוגע לפגיעה הצפויה בהכנסות חברת הסלולר, ענה שפירא: "את הלקוחות שלי לא מעניין כרגע אם ההכנסות שלי נפגעו או ייפגעו. מה שמעניין אותם זה מתי הם יוכלו לקבל את השירות שהם היו רגילים מאיתנו, ולצערי ברגע הזה אני לא יוכל לתת תשובה מוחלטת. זו תקלה חמורה והלקוחות שלנו יכולים לצפות ממני ובצדק, שאני אטפל בה הכי מהר שאני יכול".
מאות אלפי לקוחות מנותקים
נזכיר כי החל מהשעה 10:00 בבוקר ועד לשעה זו, מאות אלפי לקוחות סלקום ברחבי הארץ נותקו ממכשירי הסלולר שלהם בשל תקלה שלא מאפשרת לבצע שיחות יוצאות או לקבל שיחות נכנסות. מדובר בתקלה ב"ליבת הרשת", שאינה מאפשרת התקשרות.
דוברת סלקום אישרה בבוקר כי אכן "קיים קושי זמני בקבלה ובהוצאת שיחות אצל חלק מהלקוחות", והוסיפה, כי "החברה פועלת להשבת השירות התקין בזמן הקצר ביותר". עוד היא ציינה כי התקלה מטופלת בדרגים הגבוהים ביותר.
באתר החברה אף פורסמה ידיעת התנצלות בפני הלקוחות,
בה ציינה כי בחברה "עושים כל מאמץ" כדי לתקן את התקלה שמשבשת את שירותי החברה מזה שעות אחדות. כן מצוין כי "קיים קושי לסירוגין בקבלה ובהוצאת שיחות בארץ ובחו"ל. כמו כן ייתכנו עיכובים במשלוח הודעת SMS ובגלישה סלולרית". בסיום ההודעה נכתב: "אנו ממליצים להימנע מהתקשרות למוקדי השירות".
רק בשעה 15:30 התקבלה תגובה ראשונה וקצרה ממנכ"ל החברה שאמר: "בכירי אגף הטכנולוגיות יחד איתי עסוקים מאז שעות הבוקר בניסיון לאתר ולפתור את התקלה". נציין כי לסלקום כ-3.3 מיליון מנויים בישראל.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
