יד ראשונה מאתר אינטרנט: יד2 משיק מחירון רכב מודפס
מחירון הרכב המקוון של האתר יושק בגירסה מודפסת ויופץ ברשת חנויות הנוחות מנטה. הגיליון הראשון יימכר לציבור תמורת סכום סמלי של 2 שקלים שיועברו כתרומה לעמותת 'אור ירוק'. לוי יצחק: "הלקוח הישראלי יבין מהר מאד ש'מה שלא עולה כסף לא שוווה כסף'"
ב"יד2" אמרו היום כי המחירון שלהם, אשר מבוסס על המחירון האינטרנטי שמופיע באתר מזה זמן, יודפס ב-50 אלף עותקים ויופץ כמעט בחינם ברשת חנויות הנוחות 'מנטה', בתחנות הדלק של חברת דלק.
לדברי יבין גיל-מור, מנכ"ל קבוצת "יד2", המחירון המודפס נועד לענות על צורך של גולשי אתר האינטרנט "בעת שהם לא מחוברים לאינטרנט ולמחשב". עוד ציין גיל-מור, כי כל העקרונות עליהם מבוסס אתר "יד2 בכלל, ומחירון הרכב של האתר בפרט, נשמרים גם במחירון המודפס, ובמיוחד העובדה שמדובר במוצר חינמי, כמו גם החדשנות והטכנולוגיה וההיצע והתפוצה שלו.
לדברי רועי שגב, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של הקבוצה, 85% מן העסקאות בענף הרכב מתבצעות באמצעות אתר "יד2" ולכן המחירון של החברה הוא כלי המחקר האמין והאפקטיבי ביותר שקיים בשוק הישראלי.
אנשי "יד2" לא ידעו, עם זאת, להסביר את העובדה שאם למעלה מ-100 אלף מכוניות בשנה נמכרות כמשומשות על ידי חברות ליסינג, חברות השכרה וציי רכב, לא ייתכן ש-85% מכלל המכוניות המשומשות שנמכרות בישראל מפורסמות אצלם.
לדברי גיל-מור, ל"יד 2", "יש קשרים גם עם חברות הליסינג ולכן המחירון שלהם מייצג גם עסקאות אלה".

מגרש מכוניות. המחירון של מי יותר זול?
ap
לוי יצחק: "מה שלא עולה כסף לא שוווה כסף"
המחירון המודפס של "יד 2" מכיל, במהדורה הראשונה שלו, 92 עמודים ובהם גם כתבות רכב מאתר 'וואלה'. הגיליון ה"חינמי" הראשון יימכר לציבור תמורת סכום סמלי של 2 שקלים שיועברו כתרומה לעמותת 'אור ירוק', עמותה שמתוקצבת בכל שנה בכ-20 מיליון שקל מכיסו של איש העסקים אבי נאור.
את הפצתו של המחירון המודפס החדש ילוו מסעות פרסום של 'וואלה' וקבוצת "יד 2" (אשר, בלי קשר, תעלה מחר קמפיין חדש לאתר השוואת המחירים שלה, 'כמה') , כמו גם קמפיין של חברת דלק.
אנשי "יד2" טוענים ש"רק מחירון הרכב שלהם משקף נאמנה את מחיר השוק", משמע שהמחירון הנפוץ בענף זה של לוי יצחק, איננו
כזה.
לוי יצחק, הגיב לדברים בטענה כי בסך הכל מדובר בקונספט שמועתק ממנו. "אני הייתי הראשון בישראל, ובין הראשונים בעולם, שהדפיס מחירון רכב ולאורך השנים צצו לא מעט מחירונים מודפסים אחרים, ונפלו".
"להערכתי, הלקוח הישראלי יבין מהר מאד ש'מה שלא עולה כסף לא שוווה כסף', ואף מוכר או קונה של מכונית שמחירה עשרות אלפי שקלים לא יחסוך דווקא את מחיר המחירון, 45 שקל. השיטות שלי עובדות כבר 40 שנה ויחד עם זאת מתקדמות עם הזמן, אנחנו היינו הראשונים באינטרנט והמודל לחיקוי על ידי כולם". לדברי יצחק, בשלב הזה הוא לא מתכנן כל סוג של תגובה לצעד של "יד2".