הצריכה הפרטית מתכווצת: ירידה של 9.5% במכירות רשתות השיווק

הרכישות ברשתות השיווק, המהוות אינדיקטור לסך הצריכה הפרטית במשק, רשמו בחודשיים ירידה חדה; מכירות המזון ברשתות צנחו גם הן ביותר מ-8%

יוסי גרינשטיין | 21/11/2010 14:14 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הציבור קונה פחות: סך המכירות של רשתות השיווק בישראל צנח ב-9.5% בחודשיים. בספטמבר צנחו המכירות ב-6.3% ובאוקטובר ב-3.1%, זאת לאחר שזינקו ב-8.3% באוגוסט. כך עולה מנתוני הפדיון של רשתות השיווק שפרסמה היום (א') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס).

מכירות המזון ברשתות השיווק צנחו ב-8.2% בחודשיים (4% בספטמבר ו-4.1% באוקטובר), לאחר שעלו ב-6.5% באוגוסט. בסיכום החודשים ינואר עד אוקטובר ירדו המכירות ברשתות ב-2%
ומכירות המזון ברשתות צנחו ב-4%, לאחר שזינקו ב-7% ב-2009. נציין כי הרכישות ברשתות השיווק הן אינדיקטור לסך הצריכה הפרטית במשק.

הירידה החדה שנרשמה בחודשים האחרונים ביצוא, בייצור ההיי-טק ובצריכה הפרטית מחריפים את ההאטה הכלכלית. מומחים צופים, כי הירידה בשלושת הפרמטרים הללו תוביל לצמיחה של 3% בלבד בשנתיים הבאות ולגידול של 1.2% באבטלה, שפירושו כ-40 אלף איש, שיצטרפו למעגל האבטלה בשנתיים הקרובות. 
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->