הצריכה הפרטית מתכווצת: ירידה של 9.5% במכירות רשתות השיווק
הרכישות ברשתות השיווק, המהוות אינדיקטור לסך הצריכה הפרטית במשק, רשמו בחודשיים ירידה חדה; מכירות המזון ברשתות צנחו גם הן ביותר מ-8%
מכירות המזון ברשתות השיווק צנחו ב-8.2% בחודשיים (4% בספטמבר ו-4.1% באוקטובר), לאחר שעלו ב-6.5% באוגוסט. בסיכום החודשים ינואר עד אוקטובר ירדו המכירות ברשתות ב-2%
ומכירות המזון ברשתות צנחו ב-4%, לאחר שזינקו ב-7% ב-2009. נציין כי הרכישות ברשתות השיווק הן אינדיקטור לסך הצריכה הפרטית במשק.
הירידה החדה שנרשמה בחודשים האחרונים ביצוא, בייצור ההיי-טק ובצריכה הפרטית מחריפים את ההאטה הכלכלית. מומחים צופים, כי הירידה בשלושת הפרמטרים הללו תוביל לצמיחה של 3% בלבד בשנתיים הבאות ולגידול של 1.2% באבטלה, שפירושו כ-40 אלף איש, שיצטרפו למעגל האבטלה בשנתיים הקרובות.







נא להמתין לטעינת התגובות




