רשת לי קופר בדרך לסגירה

חילוקי דעות בין השותפים וקשיים כלכליים אליה הגיעה החברה מובילים לסוף דרכה. כבר בשבוע שעבר פוטרו עובדי מחלקת הייצוא ולא נעשתה הזמנה של מוצרים לעונה הבאה

נורית קדוש | 14/11/2010 21:34 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: לי קופר
אחרי שמכרו לקבוצת גולף את רשת אופנת הגלישה "בלו בירד", נערכים בעליה של קבוצת קונספט שיווק, המחזיקה ברשת לי קופר, לסגור את 36 הסניפים ולפטר את העובדים, עקב קשיים כלכליים וחילוקי דעות בין השותפים.

כבר בשבוע שעבר פוטרו עובדי מחלקת הייצוא, ובחברה נערכים לפטר כ-300 עובדים נוספים. החברה לא הזמינה סחורה לעונה הבאה, ולכן לא תוכל להמשיך לפעול אחרי חודש מרץ.

למרות ההחלטה על סגירת החברה, עדיין פועלים בעליה לנסות ולמכור את הרשת כעסק חי. למעריב נודע כי כבר נקבעו פגישות עם בעלי רשתות מקומיות, שישקלו להמשיך להפעילה.

לפני כחצי שנה רכשו בעל השליטה ביבואנית הרכב UMI דוד עיני, מיליונר ההיי-טק, יאיר גולדפינגר, והאחים חנן וחיים אסייג,  60% מקונספט שיווק, מידי גידי גולדפינגר, מייסד החברה, שנותר עם 40% מהאחזקות.

חודשיים לאחר הרכישה, החלו בעלי החברה החדשים לממש נכסים, ומכרו את חלקם (67%) במותג האופנה RHUS OVATA לאיש העסקים אבנר יהודאי, בעל רשת ילדותי. בהמשך מכרו את רשת אופנת הגלישה בלו בירד לקבוצת גולף תמורת 12 מליון שקל. כעת נראה כי בין השותפים התגלעו חילוקי דעות שאינם מאפשרים המשך הפעילות. 
77 חנויות בשש מדינות

בשנת 2004, כ-9 שנים לאחר שהפך זכיין של לי קופר, החליט גולדפינגר שהגיע כמעט לידי מיצוי פוטנציאל הפעילות בישראל, להתרחב אל מזרח אירופה. לצורך כך, הכניס את קרן פימי כמשקיעה פיננסית, תמורת הזרמה של 30 מיליון שקל בשתי הלוואות. בנוסף, גייס גולפינגר כ-15 מיליון שקל מאחיו, יאיר גולדפינגר, שהתפרסם ב-1998 כאחד משלושת יוצרי תוכנת ICQ, שביצעו אקזיט של 470 מיליון דולר.

גולדפינגר הקים בתוך ארבע שנים 77 חנויות בשש מדינות במזרח אירופה והגיע בשנת 2008 למחזור מכירות של 340 מיליון שקל. עם

המשבר הכלכלי שפקד את העולם, נפגעה מזרח אירופה באופן שבא לידי ביטוי בצניחה של עשרות אחוזים במחזור המכירות של הרשת.

גולדפינגר סגר בתוך שנה 45 חנויות במזרח אירופה ושש חנויות בישראל, והפסיד מאות מיליוני שקלים. המשבר הכלכלי אף ביטל את התוכנית להנפקת החברה בבורסה, שנועדה להניב לקרן פימי אקזיט. נוכח זאת, החליט דוידי לצאת מההשקעה וגולדפינגר איבד את השליטה בחברה.

מייסד החברה, גידי גולדפינגר, מסר בתגובה: "החלטה שגויה ולא מובנת מול ביצועי המותג. מקווה שיהיה סיום טוב לסאגה".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->