מנכ"ל סלקום: "אין זכות קיום למפעילי סלולר וירטואלי"
עמוס שפירא יוצא נגד החלטת משרד התקשורת להעניק רישיונות למפעילים וירטואליים, ומצהיר: "בעולם כבר הוכח כי אין רווחיות בשימוש ב-MVNO"
שפירא השווה את קונספט המפעיל הווירטואלי למותג פרטי בשוק המוצרים, וסיפר כי עוד בימיו בחברת חוגלה נלחם שלא לייצר מותג פרטי - שכן הדבר פוגע, לדעתו, במותג המוביל של החברה. הוא הוסיף כי במקרה שבו חברה מבקשת למנוע אובדן נתח שוק לטובת מותג פרטי, ביכולתה לפתח תת-מותג נמוך יותר, שיוכל לתת מענה ללקוחות מוטי המחיר.
"אם מפעיל קונה דקות ומוכר אותן הלאה, למה שיהיה לו יתרון
בעלות או במוצר? צריך שיקרה נס ויהיה לו מתחרה מטומטם שיתן לו להיכנס", טען . שפירא אף שיגר אזהרה למפעילים שכבר קיבלו רישיון ממשרד התקשורת: "נניח שמישהו יחייב אותי למכור בזול למפעיל וירטואלי, אז אמכור לו בזול ואכנס לשוק הזה מולו. אם יתפתח שוק זול ב-MVNO, אני אהיה שחקן בשוק הזה".
בהמשך יצא שפירא נגד מהלכים של חברות המבקשות להתפרס על מנגנוני הפעילויות בתחום התקשורת, כשהוא רומז בעיקר למתחרה הגדולה שלו - פרטנר. "כולם רוצים להיות קבוצת תקשורת ולשווק סלולר, קווי, אינטרנט וטלוויזיה בכבלים, למרות שאין קשר בין הדברים", הסביר. לדבריו, בחברות מציגים זאת כמהלך אסטרטגי, אבל אחרי מספר שנים - הן הצליחו להגיע רק ל-2% מנתח השוק.