אחרי הסלולר והמזון: שביט רוצה זיכיון למותג אשראי בינלאומי

מנכ"ל קבוצת המשביר מתכנן להנפיק כרטיסי אשראי. בראיון בלעדי לעסקים שישי שיפורסם מחר אמר: "יש למשביר 1.5 מיליון לקוחות קבועים. זו כמות שמצדיקה העברת העמלות מידי הבנקים לידיים של הקבוצה"

נורית קדוש | 21/10/2010 7:14 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
עם הכניסה לתחום הסלולר והמזון צפוי רמי שביט, מנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן, לפעול להרחבת הפעילות לעולם הפיננסים: לעסקים נודע כי בכוונת שביט להנפיק כרטיס אשראי עצמאי, תחת אחד המותגים הבינלאומיים.

מהלך זה מתבסס על ההגדלה הצפויה של מחזורי המכירות של קבוצת המשביר לצרכן, בעקבות רכישת אופיס דיפו והקמת רשת המזון קוסט 365.

בראיון לעסקים שישי שיתפרסם מחר, מאשר שביט כי הפעילות הפיננסית צפויה להיות מרכז הכובד של קבוצת המשביר לצרכן וכי כל שאר הפעילויות ישרתו ויתמכו בפעילות זאת. "יש למשביר 1.5 מיליון לקוחות קבועים, החברים במועדון הלקוחות של הרשת ואחראיים לכ-80% מהקניות ברשת. זו כמות משמעותית, שמצדיקה חיפוש דרך להעברת כל העמלות והעמלות הצולבות מידי הבנקים לידיים של הקבוצה".

שביט הוסיף כי "מדובר בתהליך ארוך ומורכב, אבל בהחלט יש מקום לחסוך את העמלות שהבנקים גובים במחזורים האלה. אם לא יהיה שינוי בעמלות הסליקה, יהיה מקום לבצע באופן עצמאי גם את הפעילות הזאת".

במהלך זה אין בכוונת שביט להחליף את הבנקים, אלא לשנות את יחסי הכוחות. משמעות המהלך היא שהמשביר תהפוך להיות מנפיקה אשר חוברת לבנק שיימצא מאחוריה. הבנק יקבל וינהל את הכסף, אך יעשה זאת כשותף של המשביר לצרכן ולא כפי שמתקיים כיום - במתכונת לקוח שלו.

לטענת שביט, "אין היום רגולציה בשוק האשראי אך בקרוב הרגולטור יעשה מהפכה ויפעל להורדת העמלות, כך שהחברות המתווכות לא יוכלו לגזור קופונים בסדרי הגודל הנוכחיים ובריבית מופקעת על עיסקאות קרדיט, אלא רק על תיווך".

במקביל לניסיון להשיג זיכיון למותג אשראי בינלאומי, פועל שביט לחדירה לתחומים פיננסיים נוספים ובהם ביטוחים, תוכניות חיסכון והלוואות.

בשנה החולפת נמכרו בנקודות המכירה של המשביר לצרכן ביטוחי בריאות. בכוונת המשביר להרחיב פעילות זאת, למכור תוכניות חיסכון ולהציע הלוואות בתנאים נוחים לחברי מועדון הלקוחות קלאב 365.

בימים הקרובים תרחיב המשביר לצרכן את פעילות החברה-הבת סיבוס, המספקת שירותי הסעדה לעובדי חברות, באמצעות מתן הנחות בכ-2,000 מסעדות. חברי מועדון הלקוחות של המשביר יוכלו ליהנות מהנחה של 10%-5% באותן מסעדות, שהעניקו הנחה זאת עד כה רק לעובדי החברות הגדולות ובהן טבע, בזק, בנק הפועלים ועוד.
גם לסטודנטים

בתוך כך, התרחב אתמול מועדון הלקוחות של המשביר ב-280 אלף סטודנטים, בעקבות יישומו של הסכם שיתוף פעולה עם התאחדות הסטודנטים בישראל והשקת כרטיס I365 אשר יהווה את כרטיס הסטודנטים הארצי החדש.

עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית, נפרסו בלמעלה מ-37

קמפוסים עמדות רישום לקבלת כרטיס הסטודנטים החדש המשלב בתוכו כרטיס מועדון.

הסטודנטים יקבלו הטבות ברכישת מוצרים ושירותים בחברות הנמנות עם "קואליציית 365" ביניהן: המשביר בתי כלבו, ניו-פארם, קשרי תעופה, סיבוס, אופיס דיפו, סונול ואחרות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->