שווי השימוש למכונית צמודה ב-2011 - 2.5% ממחיר המחירון
משרד האוצר הודיע היום על גובה שווי השימוש במכוניות צמודות, בהתאם למתווה שנקבע לפני שנה וחודשיים. הערכות: היקף צי הליסינג יצטמצם בהדרגה בעקבות המהלך בכ-15%
מס שווי השימוש הוא המס שמשלמים מי שנהנים ממכונית צמודה ממקום עבודתם, תמורת ההנאה הכלכלית שכרוכה באחזקת מכונית כזאת. המס נזקף לערך ההטבה, כלומר שתמורת מכונית שמחירה 100 אלף שקל יחויב העובד החל מה-1 בינואר, כאילו קיבל תוספת הכנסה ברוטו בסך 2,500 שקל לחודש. גובה המס עצמו נגזר מן המס השולי
שמשלם העובד, לפי רמת הכנסתו.
עד לסוף שנת 2009 נקבע שווי השימוש לפי 7 קבוצות מחיר, אולם החל מה-1 בינואר השנה נקבע המס כאחוז ממחיר המחירון של המכונית - 2.04% במכוניות שמחיר המחירון שלהם לא עולה על 130 אלף שקל ו-2.48% לכל המכוניות היקרות יותר. שיטה זאת, שנקראת גם "זקיפה ליניארית", לא חלה בינתיים על מכוניות שעלו על הכבישים עד ל-31 דצמבר 2009.
מהיום, תוכלו למצוא גם באינטרנט את גובה שווי השימוש שישלם כל בעל רכב צמוד באתר רשות המסים, בכתובת: https://www.shaam.gov.il/mm-usecar/.
בענף הרכב מעריכים מזה זמן שהעלאת גובה שווי השימוש תגרום לעובדים רבים לנטוש את הסכמי הליסינג שלהם לטובת בעלות עצמית על מכוניות, וזאת במקרים שבהם המעסיקים יסכימו להעלות את משכורת הברוטו של העובדים במקום לשלם תמורת הליסינג.
ההערכה היא שהיקף צי הרכב הצמוד בישראל, ובכלל זה צי הליסינג, יצטמצם בהדרגה ב-10%-15%, ובמקביל יורגש מעבר למכוניות קטנות ופחות יקרות.