מגהצים יותר: סך הרכישות באשראי עלה ביוני-אוגוסט ב-9.2%
בניגוד להאטה בהוצאה על צריכה, הציבור מגהץ יותר. כ-20% מהגיהוצים הם הוצאות על מזון ומשקאות
מתוך הנתונים מסתמן כי רכישות של הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ורהיטים (בכרטיסי אשראי) זינקו ב-12% לעומת 4.7% במרס-מאי, רכישות מזון ומשקאות זינקו ב-6.3% ביוני-אוגוסט לעומת 3.3% במרס-מאי, ורכישות של מוצרים שונים (דלק וחשמל, מחשבים ותוכנה, תקשורת, שירותי רפואה ותרופות) זינקו ב-10.6% בחודשים אלה לעומת 8.3% במרס-מאי.
עוד עולה כי מנגד נרשמה ירידה קלה ברכישת
שירותים בכרטיסי אשראי (ביטוח, טיסות ומלונות, בילוי ופנאי ומסים לממשלה ולעירייה), כאשר רכישות אלה עלו ב-6.4% בלבד לעומת 7.8% ב-3 החודשים הקודמים. הנתונים על הרכישות בכרטיסי האשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל.
עוגת הרכישות של תושבי ישראל: 19% מכל הרכישות בכרטיסי אשראי הן של מזון ומשקאות, 10% תקשורת, 9% הלבשה והנעלה, 7% דלק חשמל וגז, 7% רפואה ותרופות, 7% חשמל ואלקטרוניקה, 7% ביטוח, 7% שירותי ממשלה ועירייה, 4% טיסות ותיירות, 3% מחשבים ותוכנה, 3% תחבורה, 3% רהיטים, 2% בילוי ופנאי, 2% ספרים וציוד משרדי ו-10% אחר