מספר המבקרים בקניונים עולה, אבל המכירות ממשיכות לרדת
בניגוד לדיווחים של הקניונים לפיהם חלה עלייה חדה במספר המבקרים ובמכירות בחג, נתוני גמא ניהול וסליקה מראים כי סכום הקנייה הממוצע בכרטיס אשראי צנח ב-5 שנים בכ-24%
קניון ארנה המחודש הציג נתונים, שלפיהם נרשמה עלייה של כ-80% בתנועת המבקרים בחג סוכות: בחול המועד ובחג השני ביקרו בקניון כ-180 אלף מבקרים, לעומת 100 אלף שפוקדים את הקניון בשבוע רגיל.
גם קניון סינמול רשם בעקבות החגים עלייה של 58% במספר המבקרים, ולטענת הנהלת הקניון נרשמה גם עלייה של 35% בפידיון החנויות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
אך נתוני גמא ניהול וסליקה מראים כי סכום הקנייה הממוצע בכרטיס אשראי
בחול המועד סוכות צנח ב-5 שנים בכ-24%: מ-646 שקל ל-490 שקל בלבד. מהשוואה רב-שנתית של גובה הקנייה הממוצע בכרטיס אשראי בימי חול המועד סוכות משנת תשס"ה עד תשע"א עולה, כי חול המועד סוכות איבד בשנים האחרונות את ערכו המסחרי המיוחד והציבור נוטה שלא לערוך בו קניות צרכניות בעלות ערך כספי גבוה.
אריאל גנוט, מנכ"ל גמא ניהול וסליקה, מעריך כי העובדה שחול המועד סוכות הפך בשנים האחרונות למועד נסיעות לחו"ל עבור יותר מ-200 אלף איש הביאה לכך שהחג איבד מערכו המסחרי בישראל. נתוני גמא ניהול וסליקה מבוססים על סליקת כחצי מיליון שוברי תשלום בכרטיסי אשראי, המייצגים מספר זהה של קניות, שנערכו בחול המועד סוכות.