הפיצויים ליישובים הסמוכים לנתב"ג יגיעו מהכיס שלנו

ידו הקלה של האוצר עולה לנו כסף. בהמשך למדיניותו, ממשיך משרד האוצר לגלגל אל הציבור את ההוצאות. כי זה הכי פשוט

דוד ליפקין | 16/9/2010 12:50 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
העבודה בנמל התעופה בן גוריון חזרה לשגרה, לאחר השביתה בת 7 השעות שביצעו עובדי רשות שדות התעופה. אולם כבר בשבועות הקרובים תתעורר השאלה מי יממן את הפיצויים לתושבי היישובים הסמוכים, העשויים להגיע לכ-5 מיליארד דולר.

משרד האוצר שואף לגלגל את העלויות לציבור על-ידי העלאת אגרת הנוסע ולקצץ בתוכניות הפיתוח של רשות התעופה. המשמעות היא ששוב יהיה פיגור בפיתוח שדות התעופה, ולא ישכללו את מערכת הפיקוח והבקרה על התעופה בישראל, שפיגורה ורמת הבטיחות הנמוכה נחשפו בדוח מבקר המדינה.

עובדי רש"ת צדקו בדרישתם להגן על כספי הפנסיה שלהם על-ידי העברתם לגורם כלכלי, כאשר התברר להם שהרשות אולי תיאלץ להשתמש גם בכספים אלה כדי לפצות את תושבי היישובים הסמוכים לנתב"ג, על-פי פסק הדין.

משרד האוצר כבר הבהיר לרשות שהיא תצטרך להשתמש בכספיה כדי לממן הוצאה גדולה, וכי האוצר אינו מתכונן להשתתף בהוצאה זו. האוצר הבהיר לרשות כי היא תצטרך לפתור את בעיית המימון, ולא תצפה למימון מתקציב המדינה. מתוך ניסיונם, ידעו עובדי הרשות שבלי לנקוט במהלך של שביתה, לא יהיה מוכן משרד האוצר לתת את ההתחייבות המבוקשת ביחס לכספי הפנסיה.

אם אמנם נתן שר האוצר, יובל שטייניץ, מכתב התחייבות ביחס לפנסיות, תמורת קיצוץ בתוכניות הפיתוח של רשות שדות התעופה וייקור אגרת הנוסע, שוב חוזרים במשרד האוצר
על טעויות העבר.

עדיין אנחנו זוכרים היטב שהאוצר הקפיא את התוכניות להקמת מתקני התפלת ים במשך כמה שנים בשל שיקולי תקציב, ועכשיו אנחנו משלמים מחיר יקר הן מבחינת מחסור במים והן בהתייקרות המים בשיעור קרוב ל-100%. גם הקיצוץ שעשה האוצר בפיתוח מערכת הכבישים הבינעירוניים עולה מחיר יקר למשק, גם בזמן הנסיעה וגם ברמת הבטיחות בכבישים. 

אין מקום לעצור את ביצוע תוכניות רשות התעופה. מערכת התעופה הפנימית זועקת להקמת נמל תעופה בינלאומי נוסף כדי לצמצם את התלות בנתב"ג, ויש לבצע שיפוצים בשדה התעופה בחיפה ולהרחיב את טרמינל 3 כדי להכניס שירותים נוספים. השיפורים האלה יגדילו את ההכנסות של הרשות, במיוחד כאשר כבר מיליונים עוברים מדי שנה את טרמינל 3.

משרד האוצר אינו יכול להמשיך בשיטת עבודתו הכוללת הטלת גזירות ופגיעה בציבור. ועדת הכספים של הכנסת צריכה לדרוש שמשרדי האוצר והתחבורה ימנו צוות משותף לבחינת הדרכים למימון הפיצויים לתושבי היישובים הסמוכים לנתב"ג, החל מבחינת דרכים לייעול בתקציב הרשות, מכירת שטחי קרקע מיותרים בנמל התעופה בן-גוריון ורק כמוצא אחרון - ייקור של אגרת הנוסע.

הצוות הזה חייב לבחון כיצד נמלי תעופה גדולים בעולם מממנים את הוצאותיהם, כולל נמל התעופה היתרו המקים מדי כמה שנים טרמינל חדש. אסור להחזיר את נתב"ג לתקופת טרמינל 1 המיושן.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

דוד ליפקין

צילום:

פרשן כלכלי בכיר במעריב

לכל הטורים של דוד ליפקין

עוד ב''דוד ליפקין''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/homepage -->