משרד התמ"ת: ארקיע פירסמה מחיר מוטעה של כרטיסי טיסה
בניגוד לחוק, קבעה חברת התעופה את מחיר הכרטיס בשקלים על פי שער הדולר בעת הקנייה ולא על פי שער היום הקודם. כמו כן, נמצאו ליקויים נוספים באתר
על פי הודעת משרד התמ"ת, פירסמה חברת ארקיע באתר שלה כי המחיר השיקלי של הטיסה יהיה לפי שער הדולר ביום התשלום - בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן, אשר קובע כי שער ההמרה יהיה שער המכירה האחרון שקדם למועד התשלום שפורסם בעיתון יומי בישראל.
מבדיקת אתר החברה, על ידי משרד התמ"ת, התברר כי קיימות הפרות נוספות בניגוד לחוק הגנת הצרכן - דמי הביטול שנקבעו בתקנון החברה לגבי מכר מרחוק מפרים הן את מועדי הביטול והן את גובה דמי הביטול
המותרים על פי חוק הגנת הצרכן; אין בתקנון המופיע באתר סעיף המודיע לצרכן על זכות הביטול כפי שנקבעה בחוק הגנת הצרכן.
הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הורתה למנכ"ל ארקיע להסיר מן האתר לאלתר את התקנון המפר או לחילופין לתקן באופן מידי את הסעיפים המפרים. כמו כן נדרש המנכ"ל לפרסם בתקנון באתר את זכות הצרכן לבטל את העיסקה לרבות ציון מפורש של המועדים בהם ניתן לבטל את העיסקה, דרכי הביטול ואת עלות הביטול.
הממונה הורתה למנכ"ל ארקיע להעביר אליה תוך 7 ימים את עותק התקנון המתוקן - כפי שהוא מופיע באתר. אי הענות להודעה מהווה עבירה נמשכת ועלולה לגרום לנקיטת הליכים.
טרם התקבלה תגובת ארקיע.