שוק היעד: משחקי מחשב מקוונים לגילאי 8 עד 11

החברות מוכנות להשקיע במשחקי אונליין חינמיים, בתקווה שהצעירים של היום יהיו הלקוחות הנאמנים של מחר. וההורים? מנצלים את ההזדמנות לקצת "זמן איכות" עם הקטנים

סוכנויות הידיעות | 2/9/2010 19:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בנים ובנות בגילאי 8 עד 11 - זהו שוק היעד של משחקי מחשב מקוונים רבי משתמשים כגון "עולם המכוניות המקוון" של דיסני או "מלחמת הכוכבים: Clone Wars Adventures" של סוני. משחקים אלו צוברים פופולריות רבה, ומספר המשתמשים הצעירים גדל באופן ניכר.

בשנת 2007, כשחברת השיווק לילדים Kidsay ביצעה סקר בקרב גברים וילדים ובדקה באיזו תדירות הנשאלים נכנסו לעולמות וירטואליים או שיחקו במשחקים מקוונים בשבועיים האחרונים, ענו 35% מהבנים בגילאי 8 עד 11 כי לא ביקרו. מאז השתנו פני הדברים, ומחקר חדש יותר של חברת M2 גילה כי 91% מהבנים ו-93% מהבנות בגילאים אלה משחקים במשחקים מקוונים על בסיס קבוע.

"מספר המשפחות עם גישה לאינטרנט בפס רחב עלה באופן משמעותי בשנים האחרונות, ועובדה זו עזרה למשחקים המקוונים להפוך לזמינים גם לקהל הצעיר יותר", מסבירה וונדה מלוני, מייסדת M2.
במהלך השנים האחרונות, חברות המפתחות משחקי וידיאו, כמו חטיבת הבידור של סוני, EA ודיסני, התמקדו ביצירת משחקים חינמיים חדשים כמו " Free Realms", "Monopoly Online" ו-" Pirates of the Caribbean Online", הפונים לקהל הולך ומתרחב של ילדים.

נראה שהאסטרטגיה זו משתלמת. חטיבת הבידור של סוני משכה יותר מ-12 מיליון שחקנים ל-"Free Realms" בצפון אמריקה ובאירופה ב-16 החודשים שעברו מאז השקתו, והיא מתכננת להרחיב את המשחק גם לסין. לדברי ג'ון סמדלי, נשיא Sony Online Entertainment כ-46% מהשחקנים במשחק מקוון זה עדיין לא חגגו 13 ול-75% עוד לא מלאו 17.

המשחקים הללו אמנם נמצאים ברשת בחינם, אך חברות המשחקים משקיעות את כספם כדי ללכוד לקוחות נאמנים מגיל צעיר. נראה כי החברות מקוות שכאשר הצעירים - בהם הן משקיעות כעת באמצעות משחקים חינמיים - יגדלו, הם יעברו למשחקים הרציניים יותר כמו "World of Warcraft" של בליזארד ו-"Farmville" של זינגה. כלומר, כאלה שמשלמים עליהם.
       www.clonewarsadventures.com -תמונת מסך
clone wars www.clonewarsadventures.com -תמונת מסך
משחק משפחתי

"יצאנו מגדרנו כדי להבטיח שלילדים תהיה סביבה מקוונת בטוחה, וזו הסיבה לתנועה האדירה של ילדים שנרשמים למשחק", טוען סמדלי ומוסיף כי מתפתחת תופעה חדשה סביב משחקים אלו. "אנחנו מגלים שהרבה מהשחקנים המבוגרים יותר במשחק משחקים בו יחד עם ילדיהם".

"עולם המכוניות המקוון" הוא המשחק החינמי האחרון מבית האולפנים המקוונים של דיסני. החברה רשמה הצלחה בקטגוריה עם משחקים עמו "Club Penguin" ו-"Disney Fairies Pixie Hollow". המחקר של M2 הראה כי ילדים מעדיפים משחקים עם מותגים חזקים מאחוריהם ומשחקים שמשווקים בטלוויזיה. לדברי מלוני, עם שיווק נכון, משחקים אלו יימצאו על המסלול הנכון להצלחה, כל עוד הממשק של המשחק ממשיך להתפתח ולגרות את הגולשים הצעירים.

"המעריצים של 'עולם המכוניות' חווים באמצעותו את הדמויות והסיפורים שהם אוהבים

במדיום שונה לחלוטין", מסביר ג'ון לאסטר, מנהל הקריאייטיב באולפני האנימציה של דיסני ופיקסאר. "המשחק מעניק לשחקנים את היכולת ליצור ולשנות מכוניות ועולמות בדרך מהנה ובעלת דמיון רב. אנחנו עובדים כבר על הרחבת העולם לגרסה הבאה של המשחק - 'עולם המכוניות 2'".

מייקל פאצ'ר, אנליסט משחקי וידיאו בחברת Wedbush Morgan Securities, סבור כי עולם המכוניות ימשוך בסופו של דבר 3 עד 5 מיליון גולשים צעירים, וכי המשחק יפתח דלת לביצוע של עסקאות בתוך המשחק לשם קניית מוצרים וירטואליים.

לדברי מלוני, על אף שהצעירים בגילאים אלו משחקים במשחקים שמתאימים לגיל שלהם, עם הכניסה לגילאי 15-12 הם מתרחקים מהם. "אנחנו מתחילים לראות יותר פניות ל-"World of Warcraft" ול-Xbox Live בקרב הבנים, ומשחקי פייסבוק בקרב הבנות", הוא טוען.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->