סוני מצטרפת לחגיגה: משיקה שלושה דגמים חדשים של הקורא הדיגיטלי שלה
ענקית הטכנולוגיה מציגה מסך מגע חדש, תצוגה משופרת ומספר חידושים טכנולוגיים. עם זאת אין בכוונתה לחתוך מחירים כמו המתחרות
סוני היתה הראשונה להיכנס לתחום הקוראים האלקטרוניים, עוד ב-2006, אך מאז התקשתה לעמוד בתחרות מצד שאר היצרניות, שבראשן אמזון עם מכשיר הקינדל. על פי ההערכות, הקינדל מוביל את התחום במכירות, אך אמזון מסרבת למסור נתוני מכירות של המכשיר. ביולי האחרון, שברה אמזון את השוק, כאשר הציעה מכשירי קינדל בכ-139 דולר בלבד.
לצידן של אפל וסוני קיימות עוד חברות המתחרות על נתח שוק בתחום הקוראים האלקטרוניים, ביניהן בארנס אנד נובל, ואפל עם האייפד.
סטיב האבר, נשיא חטיבת הקוראים הדיגיטליים בסוני, אומר כי מסך המגע הוא התכונה המבוקשת ביותר על ידי הצרכנים, שמוכנים לשלם יותר עבור מוצר שכולל את המסך.
האסטרטגיה של סוני מכוונת ליתרון יחסי במכשיר עצמו, ולאו דווקא תחרות במחיר. "הורדת מחירים ללא הרף זה לא הכיוון שלנו", אומר האבר בראיון איתו, "אין לנו תוכניות להתחרות במירוץ לתחתית".
האבר מספר כי לפי תחזיות החברה, המוצר הנמכר יותר אמור היה להיות גרסת כיס של המכשיר - גרסה זולה יותר שהושקה בעונת החגים שעברה. אך למרבית ההפתעה, המוצר היקר יותר נמכר דווקא בכמויות גדולות יותר. האבר תולה זאת במסך המגע, ואומר כי אנשים מוכנים להוסיף 100 דולר כדי שתהיה להם את הפונקציה הזו.
והמחיר?
סוני חתכה את מחיר הגרסה הקודמת בחודש יולי השנה. מחיר הגרסה החדשה נמוך יותר מהמחיר של הגרסה הקודמת כאשר הושקה. מחיר גרסת הכיס החדשה הוא כ-179 דולר. הגרסה הגדולה יותר, בעלת מסך 6 אינצ' ותוספת זיכרון עולה כ-229 דולר. המכשירים צריכים להתחבר למחשב על מנת להוריד תוכן ואינם "עצמאיים". שני המכשירים כבר מוצעים למכירה.
הגרסה השלישית היא גרסה הכוללת אינטרנט אלחוטי, טכנולוגיית
דור שלישי, ומסך גדול יותר. גרסה זו, הנקראת "הגרסה היומית" (Daily Edition), תשווק החל בנובמבר.
האבר מוסר כי סך כך המכירות של קוראים אלקטרוניים גדלו פי שלושה עד ארבעה בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.
סוני מציגה מספר חידושים נוספים בקוראים החדשים, בינהם מילונים, ביקורות מצד קוראים, ומספר אפליקציות נוספות שישולבו עם האייפון של אפל וסמארטפונים של גוגל.







נא להמתין לטעינת התגובות




