הקמפיין החשוב בתולדות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יורד

שבוע לאחר שהרשות לבטיחות בדרכים העלתה קמפיין שתוקף סוף סוף את הבעיה האמיתית של תאונות הדרכים, החליט היו"ר לבטלו. הסיבה: קמפיין הסברה למצלמות המהירות

גיל מלמד | 31/8/2010 8:05 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כשבוע בלבד לאחר שעלה לאוויר קמפיין הפרסום החשוב ביותר בתולדות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, החליט יו"ר הרשות להפסיק אותו. הסיבה: יו"ר הרשות מעדיף להשקיע את הכסף במסע הסברה למצלמות מהירות שיוצבו בכבישים.

במהלך השבוע האחרון נחשף הציבור בישראל לקמפיין "הסחת הדעת" שמדגיש בדרך מקורית מאד את החשיבות של התרכזות בנהיגה והימנעות מפעולות מסיחות דעת כמו שימוש בטלפון סלולרי.

בקמפיין זה, שמשודר בטלוויזיה וברדיו, הנהגת והנהג "נעלמים" תוך כדי נהיגה מאחר שהם מסמסים או משוחחים בטלפון נייד, תוך שהם "משאירים" במכונית הנוסעת תינוק, חבר או חברה.

תוכנית ההסברה אמורה היתה לפעול במשך מעט יותר משבועיים, בקמפיין טלוויזיה ורדיו משולב שעלותו כ-4 מיליון שקל. למרות זאת, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אוריאל לין, החליט להפסיק את הקמפיין לפני שבוצעה אפילו מחצית מהמופעים המתוכננים שלו. למעריב עסקים נודע שהכסף שהתפנה יועבר למסע הסברה משלים למבצעי אכיפה של משטרת התנועה.

זו הפעם הראשונה בתולדות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שהיא תוקפת את הגורם שנחשב כאחראי ל-80% מתאונות הדרכים. גם הדרך שבה מוצג הרעיון נחשבת מקורית ופורצת דרך כי היא מעבירה את המסר באופן אפקטיבי.

חשוב להדגיש שהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת מזה למעלה משנה ללא מנכ"ל (כמנכ"ל בפועל משמש סמנכ"ל הכספים), ושניהול בפועל של הרשות איננו אחת הסמכויות שמוקנות ליו"ר מתוקף החוק.
חילוקי דעות

כמו כן, ניתן להזכיר שבתחילת החודש הודיע המדען הראשי של הרשות, פרופ' דוד שנער, על החלטתו שלא להמשיך לקדנציה נוספת, בין השאר בגלל חילוקי דעות מקצועיים עם היו"ר.

"אינני יכול להתעלם מחילוקי הדעות המקצועיים בינינו", כתב פרופ' שנער ללין, "שבאו לידי ביטוי מספר פעמים. אני מכבד את זכותך ואת

זכות המנכ"ל להחליט כיצד תפעל הרשות, אך כאשר ההחלטות לא רק שהן מנוגדות לידע המקצועי לו אני חשוף, אלא אפילו לא שוקלות אותו כלל, אזי עדיף שלא אפריע ולא אבזבז את כספי הציבור".

"לשמר מקורות תקציביים"

עוד כתב שנער באותו מכתב: "תהליך קבלת ההחלטות איבד את המצפון המקצועי ונעשה יותר ויותר מנותק מהידע המדעי הרב שיש בתחום. בכל המדינות המובילות בבטיחות בעולם קיים קשר הדוק בין הפעילות אותה מובילה המדינה לבין רשות המחקר הממלכתית שלרשותה. שיפורים בבטיחות לא קורים במקרה ולא נובעים מיישום רעיונות לא מבוססים באופן מדעי של אנשים טובים - יהיו מסורים לנושא ככל שיהיו".

דובר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מסר בתגובה: "עו"ד אוריאל לין, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יזם את קמפיין היסח הדעת של הרשות בתוכנית העיבוי לשדרוג הבטיחות בדרכים בשנת 2010, אשר הוגשה והוצגה לתקשורת בחודש יולי 2010 לאחר כניסתו לתפקיד.

מחקרים בעולם המתייחסים לשינוי התנהגותי בקרב משתמשי דרך, מצביעים על כך שכל פעולת הסברה בנושא בטיחות בדרכים חייבת להיות מלווה בפעילות אכיפה משלימה. מאחר שבימים אלו יבצע אגף התנועה במשטרת ישראל מבצעים מיוחדים וממוקדים בנושאים אחרים, הנחה יו"ר הרשות לשמר את המקורות התקציביים של הרשות בפעילות הסברה משלימה למבצעי אגף התנועה ובמקביל הורה על הורדת הקמפיין".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->