סוכני הנסיעות לחצו - וחברים של עובדי אל על לא יקבלו הנחה

אל על קיצצה את הטבת "אל על פמילי", שכללה 10% הנחה לכרטיס לחברים של עובדי החברה ולבני משפחתם. הסוכנים: "ההנחות מנעו תחרות הוגנת". גורמים בענף: מדובר באובדן של מיליוני דולרים בשנה

ענת שיחור-אהרונסון | 22/8/2010 7:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חגיגת הטיסות של חברי עובדי אל על הסתיימה. בעקבות לחץ של סוכני הנסיעות, החל מ-1 באוגוסט צומצמה כמעט לגמרי תוכנית "אל על פמילי", שהיתה נהוגה במשך שנים ואיפשרה למשפחה ולחברים של עובדי החברה לקבל כרטיסים בהנחה. מעתה יוכלו רק בני משפחה מקרבה ראשונה ליהנות מההטבה.
 
"אנשים היו מזמינים כרטיס ואז 'מגלים' חבר שעובד באל על" צילום: יוסי אלוני
 
ההחלטה התקבלה לאחר מפגש שקיים מנכ"ל אל על אליעזר שקדי עם סוכני הנסיעות משנכנס לתפקידו, במהלכו טענו הסוכנים כי ההנחה פוגעת בפרנסתם. במכתב שנשלח לאחרונה לסוכנים כתבה החברה, כי "בעקבות פניות ושיחות עם מספר רב של מנהלים וסוכני נסיעות, אנו שמחים לבשר כי החל ב-1 באוגוסט השנה יופסק שירות מכירה ישירה של כרטיסי טיסה בהנחה לנוסעים שאינם בני משפחה של עובד אל על, והשירות יוגבל לבני משפחה בלבד. בצעד זה אנו מניחים בסיס נוסף להידוק שיתוף הפעולה בינינו לבין סוכני הנסיעות".

הנחת "אל על פמילי" אמנם הביאה להפסד של כ-10% מערך הכרטיס, אך מתן ההנחות הסיט תנועת נוסעים גדולה אל עבר החברה, וכן העובדים הביאו נוסעים ויכלו לתת להם מחיר מועדף בצורה מסודרת. כמו כן, אל על לא היתה צריכה לשלם עמלת סוכן, שכן מכרה את הכרטיסים היישר לנוסעים.

להערכת גורמים בענף, ביטול "אל על פמילי" יביא לאובדן הכנסות של מיליוני דולרים בשנה, שכן מדובר בעשרות אלפי נוסעים שאולי יטוסו כעת בחברות אחרות.
מצב אבסורדי

יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל אופיר טורס, אמר למעריב עסקים כי "כל הטבה שניתנת לעובדים מטעם המעסיק היא מבורכת, אבל לא יעלה על הדעת שההטבה תועבר לכל עם ישראל. זה לא מסחרי ולא הוגן מבחינת התחרותיות כלפי סוכני הנסיעות. זה מהלך לא תקין ציבורית ומינהלתית". 

זפרני הוסיף כי "היה מצב שבו לקוחות התקשרו לסוכני נסיעות והזמינו טיסה באל על, ולקראת התשלום, הנוסעים היו 'מגלים' איזה קרוב או חבר שעובד באל על, מבטלים ברגע האחרון ומזמינים דרך 'אל על פמילי' בהנחות שהגיעו לפעמים ל-20%-15%".

בנוגע ל"אל על ישיר", שבמסגרתה החברה מוכרת בעצמה את כרטיסיה, זפרני לא מתרעם: "זו זכותה, אבל התחרות חייבת להיות הוגנת בכך שהסוכן מוכר באותו מחיר שבו אל על מוכרת במרכז ההזמנות שלה באופן ישיר".

כמו

כן לדברי המשנה למנכ"ל, הרעיון שעומד מאחורי "אל על פמילי" אינו רווחי לחברה. "לא ייתכן מבחינה כלכלית שאל על הרוויחה מההטבה. אם ממחיר כרטיס נותנים 7% עמלה לסוכן, זה לעולם יהיה פחות מאשר אם תיקח את אותו מושב ותציע אותו בהנחה של 15-10%. זה היגיון מסחרי פשוט. היה כשל בכל המהלך של הרחבת 'אל על פמילי' גם לחברים", אמר זפרני.

סוכן נסיעות סיפר למעריב עסקים כי המצב היה כה אבסורדי, שסוכני נסיעות בעצמם היו מזמינים לפעמים טיסות דרך "אל על פמילי", כי כך קיבלו הנחה של 10% בעוד הסוכן היה מקבל עמלה של 7% בלבד.

בתגובה מסרה אל על: "החברה החליטה להשיב את פרויקט 'אל על פמילי' למתכונתו המקורית, המציעה הנחות לבני המשפחה של עובדי החברה. החברה תמשיך ותציע לנוסעיה מבצעים והנחות".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->