AOL מפתחת רשת של מאות מקומונים באינטרנט

תאגיד המדיה משקיע 50 מיליון דולר בהקמת 500 אתרים שיכסו עיירות קטנות בארה"ב. עיקר ההכנסות: מבתי עסק מקומיים

דוד ליפקין | 18/8/2010 7:59 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תאגיד המדיה האמריקאי AOL החליט לפתח רשת של מאות אתרי חדשות ופרסומת באינטרנט במהלך החודשים הקרובים, על בסיס ההנחה שאמצעי תקשורתי זה יצליח בגילוגולו כרשת מקומונים, לעומת כלי תקשורת אחרים.

התוכנית של AOL היא להקים עוד 400 אתרי חדשות מקומיים עד סוף השנה, לאחר שהניסיון הראשוני עם הקמת 100 אתרים כאלה כבר זכה להצלחה. החברה תשקיע 50 מיליון דולר במיזם הזה, שיוקם כחלק מחברת הבת PATCH שנרכשה על ידי AOL ביוני אשתקד בסכום של 7 מיליון דולר.

טים אמסטרונג, המנכ"ל החדש של AOL, הקים את המיזם של אתרי החדשות והפרסומת המקומיים לאחר שלא מצא פעילויות התנדבותיות לו ולמשפחתו בעיירה הקטנה בקונטיקט שבה הוא גר.

המיזם החדש מתבסס על מודל של הכנסות מפרסומי און ליין מקומיים, כחנויות פרחים, סוחרי מכוניות, מסעדות ועוד. האתרים ישרתו עיירות עם אוכלוסייה הנעה בין
15 אלף ל-75 אלף איש, ויתחרו בעיתונים מקומיים ובבלוגרים.

לפי התוכנית של AOL, יגויסו 500 עיתונאים אשר יעבדו במאות האתרים המפוזרים ב-20 מדינות ברחבי ארה"ב. ההערכה היא שבכל אתר יעבוד עורך שייעזר ב-11 פרילנסרים, וההכנסות יהיו ממודעות לוח ופרסום, שכרגע רשומים בהן 105 אלף עסקים מקומיים.

היו אמנם טענות נגד תנאי ההעסקה של PATCH, שכוללים משכורות נמוכות ושעות עבודה ארוכות. ב-AOL טוענים שהתנאים הם תחרותיים בשוק העיתונות המקומי וכי 75% מהעורכים המקומיים מרוויחים כמו שהרוויחו בעבודתם הקודמת, או יותר. שאר ה-25% לדבריהם, הם עיתונאים שרק יצאו מביה"ס לעיתונות או פרילנסרים.

בינתיים, המיליארדר ג'ורג' סורוס מקטין את אחזקותיו במניות AOL. לפי הדיווח לרשות לניירות ערך, האחזקה של סורוס בסוף יוני קטנה ל-240,400 מניות, לעומת 530,600 מניות בסוף מרץ.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/capital_market/ -->