יוניליוור תשקיע 5 מיליון שקל ברטבים מוכנים לסלט
למרות שמספר חברות ניסו ונכשלו, יוניליוור החליטה להתרחב ולהשקיע מיליונים בתחום הרטבים לסלט. תתמקד ברטבים מבוססי שמן זית. המטרה: להגדיל את השוק כולו ל80- מיליון שקל - ולתפוס 60% ממנו
על אף חיבתם הרבה של הישראלים לירקות ולסלט ירקות טרי, לא הצליחו חברות המזון לשכנע אותם בצורך להשקיע 14-12 שקל בבקבוקוני רוטב, במקום להסתפק בלימון סחוט, מלח ושמן זית שעלותם שולית.
בעוד עולם הרטבים לבישול ולתיבול תבשילים מגלגל כ60- מיליון שקל בשנה, מחזור המכירות של קטגוריית הרטבים לסלט מסתכם ב22- מיליון שקל בלבד וכולל בעיקר רטבים מבוססי מיונז כמו "אלף האיים".
ביוניליוור, העוקבת אחר מגמת הבריאות, שינו כיוון לעבר רטבים מבוססי שמן זית כתית מעולה. החברה השקיעה בשנתיים האחרונות בהקמת קו ייצור לרטבים לסלט, המאפשר ייצור רטבים המכונים דו-שכבתיים, בהם ניתן לראות בחציו העליון של הבקבוק את שמן הזית ובחלקו התחתון את שאר המרכיבים, אשר עם ניעור הבקבוק מתאחדים לרוטב.

השקעה זו מתרחשת על אף שענקית המזון תנובה לא הצליחה לפתח את התחום באמצעות המותג שבידיה, "אוליביה", חרף השקעות כספיות משמעותיות. למעשה, לאורך השנים רשמה החברה הפסדים בגובה של מיליוני שקלים בכל שנה. בעקבות זאת, בחרה תנובה להתמקד יותר ברטבים לבישול ולתיבול.
חברת אוליביה גורמה, שעוסקת בפיתוח רטבים לסלט ולתבשילים, ממרחים ומעדנים ייחודיים, הוקמה ב1990- על ידי יואל בנש ונרכשה ב1996- על ידי חברת קרדן. באוקטובר 2000 מכרה קרדן מחצית ממניות השליטה לתנובה, וכעבור שנתיים העבירה לה את יתרת מניותיה. כיום מחזיקה אוליביה ב12.4%- משוק הרטבים לסלט.
עם רכישת אוליביה, הגיעו בתנובה למסקנה שמכיוון שהצרכן הישראלי סובל בעיקר מאי-הבנת השימושים השונים של הרטבים, הפתרון טמון בכך שכל רוטב ייקרא
לצידה של אוליביה פועלת "תלמה" מבית יוניליוור, המחזיקה בנתח שוק דומה של ,11.1% ואת השוק מובילה חברת אסם עם כ70%- נתח שוק.
לדברי יעל בן-צבי, מנהלת השיווק של התחום הקולינרי ביוניליוור, המחסום הצרכני נבע בעיקר מהיותם של מרבית הרטבים מבוססי מיונז. "כ70%- מהרטבים לסלט הם רטבי אלף האיים ואלף האיים לייט", היא מסבירה. "לא כל הצרכנים אוהבים את הרוטב הזה, ואנחנו מביאים בשורה של רוטבים מבוססי שמן זית, שמתאים הרבה יותר למגמת הבריאות".