יוניליוור תשקיע 5 מיליון שקל ברטבים מוכנים לסלט

למרות שמספר חברות ניסו ונכשלו, יוניליוור החליטה להתרחב ולהשקיע מיליונים בתחום הרטבים לסלט. תתמקד ברטבים מבוססי שמן זית. המטרה: להגדיל את השוק כולו ל‭80-‬ מיליון שקל - ולתפוס ‭60%‬ ממנו

נורית קדוש | 17/8/2010 8:03 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
למרות הכישלונות שחוו במהלך העשור האחרון חברות שונות בתחום הרטבים המוכנים, תשקיע חברת יוניליוור 5 מיליון שקל בהרחבת מותג הרוטב המוכן "הלמנ'ס". ביוניליוור אף מעוניינים להגדיל את נתח שוק הרטבים המוכנים פי 4 ליותר מ‭80-‬ מיליון שקל - ולהוות כ‭60%-‬ ממנו.

על אף חיבתם הרבה של הישראלים לירקות ולסלט ירקות טרי, לא הצליחו חברות המזון לשכנע אותם בצורך להשקיע ‭14-12‬ שקל בבקבוקוני רוטב, במקום להסתפק בלימון סחוט, מלח ושמן זית שעלותם שולית.

בעוד עולם הרטבים לבישול ולתיבול תבשילים מגלגל כ‭60-‬ מיליון שקל בשנה, מחזור המכירות של קטגוריית הרטבים לסלט מסתכם ב‭22-‬ מיליון שקל בלבד וכולל בעיקר רטבים מבוססי מיונז כמו "אלף האיים". ‬

ביוניליוור, העוקבת אחר מגמת הבריאות, שינו כיוון לעבר רטבים מבוססי שמן זית כתית מעולה. החברה השקיעה בשנתיים האחרונות בהקמת קו ייצור לרטבים לסלט, המאפשר ייצור רטבים המכונים דו-שכבתיים, בהם ניתן לראות בחציו העליון של הבקבוק את שמן הזית ובחלקו התחתון את שאר המרכיבים, אשר עם ניעור הבקבוק מתאחדים לרוטב.
אבי כהן, סטודיו אסם ויח''צ
רטבים של אסם (מימין), של יוניליוור ושל תנובה. ההשקעה תעזור? אבי כהן, סטודיו אסם ויח''צ
הפסדים של מיליוני שקלים

השקעה זו מתרחשת על אף שענקית המזון תנובה לא הצליחה לפתח את התחום באמצעות המותג שבידיה, "אוליביה", חרף השקעות כספיות משמעותיות. למעשה, לאורך השנים רשמה החברה הפסדים בגובה של מיליוני שקלים בכל שנה. בעקבות זאת, בחרה תנובה להתמקד יותר ברטבים לבישול ולתיבול. 

חברת אוליביה גורמה, שעוסקת בפיתוח רטבים לסלט ולתבשילים, ממרחים ומעדנים ייחודיים, הוקמה ב‭1990-‬ על ידי יואל בנש ונרכשה ב‭1996-‬ על ידי חברת קרדן. באוקטובר 2000 מכרה קרדן מחצית ממניות השליטה לתנובה, וכעבור שנתיים העבירה לה את יתרת מניותיה. כיום מחזיקה אוליביה ב‭12.4%-‬ משוק הרטבים לסלט. 

עם רכישת אוליביה, הגיעו בתנובה למסקנה שמכיוון שהצרכן הישראלי סובל בעיקר מאי-הבנת השימושים השונים של הרטבים, הפתרון טמון בכך שכל רוטב ייקרא

בשם השימוש שלו. כלומר, במקום השם "רוטב חרדל דיז'ון ודבש" ייקרא הרוטב: "רוטב לסלט חסה". גם תובנה זו לא הצליחה להצמיח את המכירות, כמו גם ניסיונות שונים להשיק רוטבי סלט דיאטתיים ואחרים. בעקבות זאת, בתנובה בחנו את מכירת החברה - מהלך שלא צלח. 

לצידה של אוליביה פועלת "תלמה" מבית יוניליוור, המחזיקה בנתח שוק דומה של ‭,11.1%‬ ואת השוק מובילה חברת אסם עם כ‭70%-‬ נתח שוק. 

לדברי יעל בן-צבי, מנהלת השיווק של התחום הקולינרי ביוניליוור, המחסום הצרכני נבע בעיקר מהיותם של מרבית הרטבים מבוססי מיונז. "כ‭70%-‬ מהרטבים לסלט הם רטבי אלף האיים ואלף האיים לייט", היא מסבירה. "לא כל הצרכנים אוהבים את הרוטב הזה, ואנחנו מביאים בשורה של רוטבים מבוססי שמן זית, שמתאים הרבה יותר למגמת הבריאות". 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->