התושבים ונתב"ג: המדריך המלא לדורשי הפיצויים
אחרי שנים של מאבק, בית המשפט קבע שתושבי היישובים באזור זכאים לפיצוי כספי. מי זכאי, מה יהיה גובה הפיצוי ומתי הוא יינתן? כל השאלות והתשובות
כל היישובים הגובלים בנתב"ג. טרם נקבע היכן עובר הקו המגדיר אילו יישובים נכללים בפסק הדין, אבל יישובים כגון אור יהודה, צפריה, רינתיה, מזור ועוד כמה נכללים. עדיין אין רשימה סגורה. מאחר

שיעור הפיצויים יקבע על ידי שמאים שימונו במיוחד לבדיקת הנושא.
טרם הוחלט על גובה הסכום, כיוון שיש להתאים את ערך התביעות הכספיות הישנות ליום הפיצוי בפועל. המדינה מעריכה שמדובר בכ5- מיליארד שקל.
הרשות טוענת ששדה התעופה בן גוריון הוקם עוד בשנות ה30- של המאה הקודמת וכל מי שקנה בית באזור היה מודע מראש להשלכות של הרעש. ברשות שדות התעופה מסבירים כי בכל העולם המערבי נמצאים שדות התעופה בלב ריכוז אוכלוסייה בערים כמו לונדון, פריז ניו יורק, אמסטרדם שיקגו ועוד.

בית המשפט דחה את גישת הוועדה המחוזית, שדחתה על הסף את רוב התביעות לפיצוי עקב ירידת שווי נכסים של פחות מחמישה אחוזים. כמו כן קבע בית המשפט שיש לקבל תביעות על מטרד רעש גם אם הרעש לא עבר את הרמה הקבועה בתקנים בינלאומיים (בישראל אין תקן לרעש מטוסים). גם רעש שאינו גורם לירידת ערך נכסים, אלא רק מפריע לשגרת החיים, הוא בר פיצוי.
בהחלט. כעת גם מקומות שסובלים ממטרדי רעש, ריח וכד', ושנחשבו עד כה כחסרי סיכוי בתביעות פיצוי, יכולים להסתמך על פסק הדין המנחה הזה ועל הקביעה שבו כי כל אדם זכאי לסביבת חיים הולמת, וכן כי על כל הסובלים מהמטרד להתחלק בנטל הסביבתי לטובת שאר הציבור.
לא בקרוב. על פי הערכה זה ייקח כמה שנים. בשלב זה הודיעה רשות שדות התעופה כי תערער על פסק הדין תוך בקשת עיכוב ביצוע.
התשובות ניתנו בסיוע עורכי הדין שי רוה ומשה רז, שייצגו בנפרד קבוצות תושבים במשפט







נא להמתין לטעינת התגובות




