מעוררת התפעלות: חווית נהיגה ייחודית עם הסיטרואן C3
הסופרמיני החדשה של סיטרואן מציעה עיצוב מושך, מנוע רב און ושמשה שהיא גם חלק מהגג. לראות את האור
בערב ציינה זוגתי כי הפרופיל שלה, של C3 כמובן, חמוד מאוד ומזכיר מכוניות של פעם. למחרת, ליד פארק הירקון, באמצע פריקת ציוד הפיקניק, עזב איש את משמרתו רק כדי להביע התפעלות מ"המכונית המקסימה הזו".
השמשה הקדמית, המשמשת גם חלק מהגג, קנתה אותו סופית. רק לאחר שתי דקות התפעלות מה-C3, כולל המופע הפנימי, וממש לפני שחזר לענייניו הוא שאל "אז איך היא נוסעת?".

סיטרואן הציגה את הדגם הראשון של C3 ב-2002 ולא היה אפשר, גם אז, לא ללכת שבי אחרי העיצוב וההופעה העגלגלים, שלא היה להם כל קשר לעיצוב דגמים אחרים של החברה. מילות האנשה כמו "חמודה", "מקסימה" ו"מתוקה" נשמעו גם מפי כתבים קשוחים וציניים. האבזור היה עשיר להפתיע בסופרמיני עממית אבל רמת הגימור לא התעלתה ונוחות הנסיעה - אבן יסוד במותג סיטרואן - היתה דלה במפתיע.
בסוף 2009 הוצג דגם חדש של C3 שממדיו גדולים בכל ממד מקודמו. כעת עלה דגם ה-C3 החדש לארצנו המהבילה, נכון להתמודד מול מתחרות מבוססות בקבוצת הסופרמיני, כמו יונדאי i20 או מאזדה 2, באמצעות שילוב של מחיר, אבזור, עיצוב, מנוע חזק, וכמובן, אותה שמשת חזית ההופכת גם לחלק מהגג. מכאן היתה הדרך קצרה למבחן דרך ארוך.
אין זה
הנדסת האנוש ממש בסדר ולוח המחוונים קריא וברור בכל מצב. הגימור בסדר אבל לא מתעלה, וכך הורגשו קצוות חדים במרכז הקונסולה, בחלל האחסון. עם זאת התחושה הכוללת עשירה בזכות שילובי גוונים וחומרים, ולמשטחים העיליים טקסטורה נעימה למגע. מרווח הראש לנהג מרשים כשהווילון הקשיח מוסט לאחור, גבולי לגבוהים כשהוא לא. מאחור יש המון מקום לשני נוסעים עם מרווח פדחת מעולה.

ה-C3 הקודמת היתה נוקשה ונוחות הנסיעה היתה נחותה, וברחובות המטולאים של ישראל זה לא עבד טוב. הדגם החדש יכול לאותם משטחי אספלט פגומים ומציע איכות חיים טובה בהחלט דרך כושר ספיגה יעיל של המתלים. בהתחשב בכך שהעיר היא מקום המחיה העיקרי של מכונית כזו, המשמעות היא שיש לסיטרואן הקטנה כלי חשוב מאוד לאספקת רמת חיים נאותה לנהג ולנוסעים.
אבל היא יודעת לנסוע היטב גם מחוץ לעיר. לא רק שרמת הנוחות נשמרת שם ברוב המקרים (אך נפגמת במהירות גבוהה בכביש גלי), אלא שהמנוע המצוין - 1.6 ליטר, 120 כ"ס - יכול להציע מאונו הרב. הוא לא שקט ומפגין נוכחות ווקלית כמעט תמיד. הרעש לא מפריע, ימצא חן בעיני אחדים אבל בהחלט קיים. התיבה המאוד ותיקה (AL4) סוף סוף אינה מציקה כמעט, מגיבה היטב גם כשצריך את מלוא ההספק לטובת עקיפה זריזה ועושה זאת באופן חלק ונעים. המנוע, שיש לו הרבה מה להציע גם בסיבובי מנוע נמוכים, מצטרף לביצוע המטלה ותורם את חלקו. ומי שממש רוצה יוכל לשלב לבד וישמח בתפעול הנוח.
מי שנכשל באופן חמור הוא ההגה. הוא קל מדי בכל מהירות עירונית – מלבד חניה ותמרון, שאז הוא מצוין - ולא ממש נעים לניהוג בעיר. בכל הקשור בתחושת היגוי, מדובר בתכונה זרה לחלוטין להגה הזה. במהירויות בין-עירוניות המשקל כבר טוב, אבל כל מי שמוקיר ולו במקצת היגוי סביר כדאי שיחפש במקום אחר.
מערכת הבלמים ראויה להתייחסות מיוחדת. העוצמה מרשימה מאוד והיכולת להפעיל את מלוא העוצמה בקלות היא מכובדת, אבל המעבר בין האטה מנומסת לבלימה היסטרית הוא חריף באופן קיצוני; המרווח מתחילת הלחיצה ועד האזור האגרסיבי קצר וההתנגדות קלה מדי.
איכות הנסיעה הכוללת משלבת נוחות נסיעה טובה ואטימה נאה לרעשי רוח, לרעש מנוע נוכח ולשאון צמיגים בולט בלא מעט כבישים.

הדגם החדש של סיטרואן מציע עיצוב נעים לעין, סביבת נהג יעילה, מנוע מצוין, נוחות נסיעה טובה ואבזור מלוא החופן. הוא לא משויף עד הסוף, גם בגלל המנוע שנשמע כמעט תמיד וגם בגלל הבלמים ההיסטריים. וכן, ההגה שלו ממש לא מוצלח.
וכאן יצוין כי התמחור מוצלח, ומעל הכל, יש ל-C3 שמשה קדמית החודרת עמוק לגג באופן שאין כמותו, להנאה מנהיגה ייחודית.
◄ כן: מנוע, עיצוב, שמשה קדמית, אבזור נוחות ובטיחות
◄ לא: הגה, ליטוש
◄ במשפט: סופר מיני בעלת ייחוד









נא להמתין לטעינת התגובות




