בוחנת אפשרויות: מסמך פנימי מגלה מה גוגל יכולה לעשות עם מידע על גולשים
הוול סטריט ג'ורנל מדווח: מסמך סודי של ענקית החיפוש - תחת הכותרת "הצהרת חזון" - חושף את הדרכים בהן יכולה החברה לנצל לטובתה את המידע הרב שברשותה
על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, המסמך מתמקד בעיקר בשאלות כגון האם כדאי להגדיל את ניצול המידע שיש לחברה על משתמשי ג'ימייל, האם כדאי לה לבנות "פלטפורמת מסחר" נרחבת לרכישה ולמכירה של מידע ברשת, והאם כדאי לה לאפשר לאנשים לשלם כדי לא לצפות בפרסומות. המסמך מציין גם כי גוגל יכולה להתחיל למכור מודעות ברשת על בסיס מידע שהיא יודעת על אנשים מחשבון הג'ימייל ומשירות הגוגל Checkout.
עוד צוטט בתחקיר אדם המקורב למסמך, אשר כינה אותו "מסמך העלאת רעיונות", ואמר כי הוא לא הוצג להנהלה הבכירה של החברה. לדברי אותו המקור, חלק מהרעיונות המוצעים בו "לחלוטין אינם ישימים". עם זאת, מציינים בוול סטריט ג'ורנל, חלק מהרעיונות
אכן יושם בסופו של דבר. כך למשל, החלה גוגל בשנה שעברה לאסוף מידע מסוג חדש על האתרים בהם מבקרים המשמשים, ולאחר מכן לנצל אותו כדי לעקוב אחריהם ולהראות להם מודעות בכל מקום באינטרנט.
כן מצוין כי על פי נתוני חברת comScore, כ-75% ממשתמשי האינטרנט בעולם השתמשו בשירותי גוגל בחודש יוני, דבר שהופך אותה לשחקנית מרכזית בכל הקשור לנושא הפרטיות ברשת. במסמך הפנימי מתואר מאגר המידע העצום של החברה כ"מקור הטוב ביותר ברשת לתחומי עניין של המשתמשים" וככזה ש"אין לו תחרות". כמו כן יש התייחסות והפרדה בין רעיונות לשימוש במידע המוגדרים כ"בטוחים" וכאלה המוגדרים כ"לא בטוחים".
בוול סטריט ג'ורנל מעריכים כי אם ייצאו אל הפועל הרעיונות האגרסיביים יותר שצוינו במסמך, הדבר יעמיד את גוגל בעמדה מובילה בכל הקשור למעקב אחר אנשים באינטרנט כדי להרוויח מפעולותיהם. "פלטפורמת מסחר" במידע, לדוגמה, תאפשר לשלב מספר רב של מקורות מידע - לרבות גוגל - לסיווג מותאם אישית ולמעקב אחר משתמשים אינדבידואלים.







נא להמתין לטעינת התגובות




