קבלו תיקון: יוצרים היסטוריה מקוונת לתפארת

הבוס גילה את התמונה המביכה שלכם בפייסבוק? גיגלתם את שמכם ומצאתם רק פאדיחות מן העבר? יש מי שיכול לעזור: אנשי מקצוע שכל תפקידם הוא לקבור את המידע המזיק והמביך - ולארגן רשימת תוצאות מרשימה. הכירו את מנהלי התדמית שלכם ברשת

פול האריס, גרדיאן | 10/8/2010 20:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לאינטרנט זיכרון ארוך, אולי ארוך מדי. כל מסיבת כיתה עולה לפייסבוק, כל אקס זועם יכול לפרסם בלוג נאצה וכל לקוח נקמני יכול להעלות את שלל הטענות שלו כלפיכם לפורום הקרוב לליבו. שלא כמו בחיים הרגילים, הדברים שעולים לאינטרנט יכולים להיתקע שם לנצח - ולרדוף אתכם לעד.
למרבה המזל, יש מי שיכול לעזור.

בעידן הדיגיטלי הנוכחי, שבו נדמה שהכל וכולם נמצאים ברשת, צומחת לה תעשייה חדשה שמטרתה "לפקח" על העקבות שאנשים ועסקים משאירים מאחוריהם באינטרנט. "מנהלי תדמית" כאלה מסוגלים לנקות או לעצב עבורכם את ההיסטוריה המקוונת שלכם: לקבור מידע מזיק מצד אחד ולקדם מידע מחמיא מצד שני.

לשוק הזה יש פוטנציאל מדהים, אם לוקחים בחשבון את מספר האנשים המפורסמים שככל הנראה זקוקים לשירות כזה, וגם את יתר מיליוני האנשים ברחבי העולם שמשאירים מדי יום את טביעות רגליהם באינטרנט. על פי השמועות, דוגמנית הצמרת קייט מוס כבר משתמשת בשירות ניהול תדמית ברשת, על מנת לוודא שהמחפשים בגוגל יתקלו קודם כל בסיפורים חיוביים עליה.

לעומתה, מי שעדיין נזקק לסיוע בתחום זה הוא השחקן מל גיבסון, שכל התבטאות שלו רק הולכת ומסבכת אותו יותר. הפרשה האחרונה - שבה הוא נשמע בקלטת מאיים בצורה גזענית על חברתו לשעבר - היא אחת מהתוצאות הראשונות שמתקבלת לאחר שמגגלים את שמו.

הדבר נכון גם לגבי פריס הילטון. אם תחפשו את שמה בגוגל, מיד תגלו שאנשי המכס בקורסיקה מצאו מריחואנה בתיקה ועצרו אותה לחקירה קצרה. מנהל תדמית טוב יכול לדחוף את הסיפור הזה במורד רשימת התוצאות של הילטון בחיפוש בגוגל.

אם הזכרנו כבר את הילטון, אי אפשר שלא להזכיר את לינדסי לוהן, שהשתחררה לאחרונה מהכלא. לוהן ידועה בחשבון הטוויטר שלה שבו היא מפרסמת לעתים קרובות ‏(מדי‏) עדכונים ששיקול הדעת שעומד מאחוריהם לא ברור לחלוטין. מנהל תדמית יכול לסייע לרסן ולרכך את הטוויטים שלה - ואפילו לנסות להעלים אותם כליל.
איי פי
לינדזי לוהן - מישהו צריך לשמור על התדמית שלה איי פי
ארשת מסתורית

עבור גארי פאוורס, העובד עבור החברה האמריקאית Reputation Defender, הפאדיחות של המפורסמים הם הלחם והחמאה של עבודתו. לפאוורס משלמים כדי שיסייע להבליט ולקדם באינטרנט את החיובי, להסתיר את השלילי ואפילו להעלים מידע או צילומים מזיקים.

איך עושים זאת? החברה ממעטת בפירוט ושומרת על ארשת מסתורית במיוחד. אך בפועל, מדובר בעבודת בילוש אינטנסיבית, אחר עשרות ומאות תוצאות גוגל, בלוגים, רשתות חברתיות, עיתונים וידיעות מדי חודש. למי שמבין היטב את האלגוריתם שמבצע את אינדוקס התוצאות במנוע החיפוש הפופולרי בעולם, אין הרבה בעיה לעקוף אותו.

למתעניינים, התעריפים אינם אחידים. עבור 15 דולר בחודש, Reputation Defender תעבוד עם הלקוח על מנת לנקות ולפקח על תדמיתו באינטרנט באופן רציף. הם ידווחו לכם על כל תוכן פוגעני או השמצות שמופיעות עליכם ברשת ותמורת 30 דולר בחודש, תוכלו לקבל שירות שמיועד אפילו להשמיד

תוכן עוין באינטרנט.

"יש לנו לקוחות ממגוון תחומים וענפים", אומר פאוורס, יוצר הביוגרפיות הראשי של החברה. האנשים שפונים אליו כוללים בעלי מקצועות שונים, מעורכי דין ורופאים ועד דמויות המעורבות בתעשיית הבידור: כל מי שמודאג מכך שמישהו, מתישהו, עלול לחפש עליו מידע באינטרנט.

עיסוק אובססיבי? נרקיסיסטי? מיותר? ממש לא: לתוצאות חיפוש בגוגל יכולות להיות כיום השלכות משמעותיות על חיי אנשים. מחקר שערכה מיקרוסופט לאחרונה גילה כי 78% מהמעסיקים שגייסו עובדים ערכו בדיקה בגוגל על המועמדים כדי לבדוק את הרקע שלהם.

ולא בכדי: הצמיחה האדירה של האינטרנט יצרה "זיכרון קבוע" שנמצא ברשת, שלכל אחד יש גישה אליו. בעבר, התבטאויות ותמונות מביכות או מתקפות של אקסים זועמים היו פשוט חולפות ונעלמות עם הזמן. אך לא עוד: כיום, אפשר לשפוט כל אחד לנצח נצחים רק בגלל רגע אחד של אובדן עשתונות או מזל רע.

ינס בואטנר, EPA
מחפשים בזכוכית מגדלת בחדשות גוגל ינס בואטנר, EPA
רגע אחד של אובדן עשתונות

ישנן חברות רבות המציעות לסייע לאנשים לשמור על ניקיון ההיסטוריה שלהם באינטרנט, מדובר בתעשייה שצצה כמעט בן לילה. Reputation Defender הוקמה בשנת 2006 ומעסיקה כיום עשרות עובדים מהמטה שלה ברדווד סיטי, קליפורניה.

דיוויד ת'ומפסון, הממונה על תחום הפרטיות בחברה, מרגיש כמו חייל ב"מירוץ חימוש" נגד תהליך התאיידותה של הפרטיות לטובת השיתוף הקיברנטי. "אם הם מייצרים רובה טוב יותר, אנו בונים שכפ"ץ טוב יותר", הוא מתגאה.

חלק מה"רובים" הללו יכולים להיות מפחידים למדי. תוכנות לזיהוי פנים יאפשרו בקרוב מאוד זיהוי פנים בכל תמונה שבה אדם מופיע, ולהגיע אליו על ידי חיפוש - אפילו אם הוא נמצא רק ברקע ‏(למשל בהפגנה, או להבדיל - באורגיה‏).

נראה שאין מנוס מלהסיק שבסופו של דבר, מיליוני בני אדם ייאלצו לשכור מישהו שיפקח על העקבות שהם מותירים אחריהם באינטרנט. ייתכן שגם האנשים שעובדים באותן חברות לבקרת תדמית יזדקקו בעצמם לשירות הזה.

האם פאוורס שוכר את שירותיו של מישהו כדי שיפקח על ההיסטוריה שלו באינטרנט? עדיין לא. במקום זאת, הוא מנסה להימנע מיצירת הבעיה ולא להשאיר עקבות מלכתחילה. "אני שומר על פרופיל נמוך", הוא אומר, "ככה מתאים לי".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->