הפתעה: הוט החליטה לשווק חבילה צרה
מיד לאחר שהוט פרסמה את ההודעה הדרמטית גם "יס" התחייבה לשווק חבילה צרה ושר התקשורת כמובן מרוצה שנמצא פיתרון ללא חקיקה

בהוט אמרו הבוקר שההחלטה לשווק חבילה צרה היא למעשה היענות לבקשת שר התקשורת משה כחלון, אשר חזר והדגיש בשבועות האחרונים את חשיבות החבילה הצרה ואף פנה בבקשה לחברות לפעול מיוזמתן בנושא זה, ולא להמתין לחקיקה אותה יזמו מספר חברי כנסת.
לטענת הוט, היקף החבילה, מספר הערוצים שתכלול ומחירה טרם נקבע, ומודל החבילה הצרה נמצא בבדיקה בימים אלה. החברה צפויה להציג הצעתה בפני שר התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין כבר בשבועות הקרובים.
מהוט נמסר: "בימים אלה בוחנת חברת HOT את המודל המתאים, על מנת לאפשר ללקוחותיה חבילת ערוצים מצומצמת במחיר מוזל. HOT צפויה להציג הצעתה בפני השר כחלון ומועצת הכבלים והלוויין כבר בשבועות הקרובים".
זמן קצר לאחר ההודעה של חברת הכבלים, בחברת הלוויין החליטו לא להישאר מאחור וגם הם ייפנו למועצת הכבלים והלווין על מנת לקבל את אישורה להציע חבילות צרות ללקוחותיה. "אנו ערים לצורך של לקוחותינו לסוגים שונים של חבילות, לרבות חבילות צרות, ועל כן אנו פונים למועצה לקבל את אישורה, על מנת שנוכל לענות על צרכי לקוחותינו", מסר רון אילון, מנכ"ל החברה.
לא מן הנמנע שהצעת החבילה הצרה הוולנטרית מטעם החברות, מושפעת מאישור ועדת הכלכלה סבסוד ממירי DTT למעוטי יכולת. הבוקר (ג') החליטה הוועדה, בראשות ח"כ אופיר אקוניס ולאחר דיונים בנושא, לאשר מימון של 50% ממחיר הממיר ומההוצאות הנלוות למעוטי יכולת, כך שישלמו 225 שקלים בלבד (במקום 450). מדובר באותם ממירים המאפשרים, תמורת עלות חד פעמית, לקלוט 5 ערוצי בסיס, ללא צורך במנוי לכבלים או ללוויין. אקוניס מסר: "מדובר
החבילה הצרה היוותה חלק מהרפורמה בשוק התקשורת, רפורמה שכוללת גם את המעבר מזיכיונות לרשיונות בערוצים המסחריים. בבסיס רעיון החבילה הצרה עמדה טובת הצרכן, כאשר חברות הכבלים והלוויין חויבו להציע לצופים חבילה בת 10-15 ערוצים בסיסיים, בעלות של כ-90 שקלים בחודש. בתמורה, ב-2014 אמורות היו להיכנס פרסומות לכבלים וללוויין.
כזכור, הוט ויס התנגדו לחבילה הצרה, בטענה כי השלכותיה על החברה הן הרסניות, יגרמו להפסדים קשים ובהכרח יפגעו בשוק היצירה המקומית. לפני כמה שבועות הסיר שר האוצר, יובל שטייניץ, את החבילה הצרה מחוק ההסדרים. בין הגורמים שהפעילו לחץ להסרת הנושא מסדר היום נמנים חברות הכבלים והלוויין, וכן תחנות הרדיו האזורי שחששו מפגיעה בהכנסותיהן מפרסומות, לאור פרסום שצפוי להיכנס לטלוויזיה הרב ערוצית.

שר התקשורת מסר בתגובה: "אני מברך על המגמה, ושמח לראות כי החברה פועלת ל"הסדרה עצמית" שתכליתה היא טובת הצרכן לאחר שנבחן את התנאים בהם החבילה תשווק, ונוודא שהם אכן מביאים בשורה לצרכנים גם במגוון הערוצים וגם במחיר סביר, נוכל לברך על המוגמר".
לדברי מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, "אישור הצו היום ע"י ועדת הכלכלה מהווה מהלך חשוב המשלים את המהלך החברתי צרכני הכולל של הענקת שידורי טלוויזיה איכותיים של הערוצים הפתוחים בישראל לכלל האוכלוסייה. הסיוע למשפחות מעוטות יכולת יתרום גם להרחבת מעגל הצופים בערוצי הטלוויזיה המרכזיים בישראל ויגביר את החשיפה לשידורים הציבוריים".
סמירה הוסיף ואמר: "יש להדגיש כי אישור הצו מקדם את ההיערכות לסגירת מערך השידורים האנלוגי הצפוי בפברואר 2011, הכולל את רשות השידור וערוץ 2. הדבר יחסוך למעלה מ 50 מיליון ₪ בשנה, ייפנה תדרים לטובת הרחבת מערך השידורים הדיגיטלי, יאפשר הכנסת טכנולוגיות שידור חדשניות ואף יהיה ידידותי ו 'ירוק' יותר לציבור".
סגנית שר התמ"ת והאחראית על הצרכנות אורית נוקד מברכת על החלטתן של חברות הוט ויס להציע ללקחותיהם מודל של חבילה צרה ורואה בכך צעד חשוב ובונה אמון. לדבריה: "טוב שמנהלי החברות הבינו, כי גם אם הדבר הוצא בסופו של דבר מחוק ההסדרים, חובתם היא להציע לצרכנים חבילות אטרקטיביות ,ובכך למנוע את המצב הקיים בהם הלקוחות נאלצים לשלם סכומים של מאות שקלים בחודש עבור תוכן שהם כלל אינם צופים בו".







נא להמתין לטעינת התגובות




