החל מה-1 באוגוסט יוטל מס של 2.5 שקל לליטר על הביו-דיזל

נכון להיום אין מס על תחליף הסולר הירוק. לטענת רשות המסים, מפני שהביו-דיזל מעורבב עם דלקים אחרים, עליהם חל מס, קשה לאכוף את החוק

רונית מורגנשטרן | 19/7/2010 16:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בהתאם להחלטות הממשלה במסגרת המדיניות הכלכלית לשנים 2011 ו-2012, על הגדלת המיסוי על הדלק, הוחלט להתחיל דווקא עם דלק ירוק.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, חתם על צו לפיו, החל מיום ה-1 באוגוסט 2010 יוטל מס על ביו-דיזל בגובה של כ-2.5 שקל לליטר בדומה למס החל על סולר.

ביו-דיזל הינו דלק ביולוגי שיכול להיות מופק משמן צמחי, שומן בעלי חיים או ממיחזור שמן בישול או טיגון משומש. הביו-דיזל איננו כולל בתוכו רכיבי נפט ולכן נחשב לדלק "ירוק" ובלתי מזהם שיכול להוות תחליף לסולר.

כיום אין כל מס על הביו-דיזל כשהוא טהור אולם, כאשר מוהלים אותו עם סוגי דלקים אחרים, התערובת נחשבת כ"תערובת דלק" ואז חל עליה מס בלו בשיעור השווה לזה שעל הבנזין (2.8 שקלים לליטר).

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הסביר כי מאחר שהביו-דיזל אינו ממוסה כיום
גורמים רבים במשק צורכים אותו כתחליף לסולר. בנוסף, קיים קושי אכיפתי בגילוי תערובות של ביו-דיזל עם דלק אחר, שכן במרבית המקרים ערבוב הביו-דיזל הנקי עם סוגי דלקים אחרים, נעשה על ידי המשתמשים הסופיים בדלק. לדברי נסרדישי, כל אלה מביאים לכך שנוצרת פגיעה ממשית בהכנסות המדינה ממסים.

ברשות המסים מציינים, כי לאחר בחינת הנושא, גם בהקשר הסביבתי, ובהתאם לנעשה בעולם, הוחלט, לאחר התייעצות עם משרד התשתיות והמשרד להגנת הסביבה, כי אין מקום, בשלב זה, לקדם מתן תמריצי מס לביו-דיזל. זאת, משיקולי עלות אל מול התועלת למשק ומהטעם שצריכת תערובת של סולר וביו-דיזל לא תביא לחסכון בזיהום האוויר ברמת המשק.

תוספת ההכנסות הצפויה בעקבות הטלת המס עומדת על כ-200 מיליון שקל לשנה, לאור ההערכה כי נמכרים בשנה כ-80 מיליון ליטר ביו-דיזל נקי.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->