"ג'ובס גרם לאפל עוול כשהשווה אותה למתחרות"
למרות שמרבית האנליסטים חושבים שחלוקת כיסויים לבעיות הקליטה באייפון 4 היא בהחלט "פתרון סביר" ועדיף מריקול, חלקם סבורים שג'ובס התנהל ביהירות האופיינת לאפל וכי ההשוואה למתחרות היתה מוטעית. ומה אומרים הלקוחות?
גם אשוק קומאר, אנליסט בחברת RODMAN & RENSHAW, לא מרוצה מהמהלך של אפל: "זה יכול היה להיעשות הרבה יותר טוב כי לאפל יש סטנדרטים גבוהים", אמר קומאר וציין כי ההשוואה למתחרים היתה מוטעית. "אתה לא רוצה להשוות את עצמך למתחרים, כי אפל היא אפל. ג'ובס גרם לחברה עוול כאשר השווה אותה למוטורולה ו-HTC", קבע קומאר.
עם זאת, פטריק קרלי, אסטרטג חברת LEVIC STRATEGIC COMMUNICATIONS, שיבח דווקא את הכנות לדבריו שהציג ג'ובס. "זאת היתה ההחלטה הנכונה לתת לג'ובס לעלות על הבמה ולהסביר למעריצים וללקוחות מה הבעיה עם המכשיר. הוא הפנים של החברה, והוא היה האיש הנכון ביותר לתפקיד".
"לרוע המזל", הוסיף קרלי, "כשאפל לא הגיבה במשך למעלה מ-20 יום, זה נתן לבלוגרים אפשרות להעלות שלל השערות. הכללים השתנו - בין אם זה בפייסבוק או בטוויטר, הכל היום יותר מהיר ואתה צריך להגיב בהתאם לבעיות במוצר כדי לוודא שלא יהיו לנו עוד אירועים כאלה".

למרות שמרבית האנליסטים המסקרים את החברה קובעים כי חלוקת הכיסויים היא "פתרון סביר", סקר של אתר CNET שבו השתתפו נכון לכתיבת שורות אלה 5,229 איש, מגלה כי שליש מהגולשים לא מרוצים מהפתרון שהציעה אפל, ואף שוקלים להחזיר לחברה את המכשיר.
נזכיר, כי אתמול במסיבת עיתונאים מיוחדת במטה החברה בסן פרנסיסקו, הודיע מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, כי כל מי שרכש אייפון 4 יקבל כיסוי חינם למכשיר, דבר שאמור לפתור או להפחית את בעיות הקליטה.
למרות שמנכ"ל אפל הודה שזה לא נראה טוב שנגיעה במכשיר גורמת לאיבוד קליטה, הוא הוסיף כי לא מדובר בבעיה ייחודית לאייפון 4 אלא כזו שקיימת בכל הסמארטפונים, לדבריו.
ג'ובס הבטיח כי לקוחות שכבר רכשו אייפון 4 יקבלו כיסוי בחינם, ומי שכבר קנה כיסוי יקבל החזר. כמו כן, לקוחות שירצו להחזיר את המכשיר תוך 30 יום, יקבלו זיכוי. "אנחנו רוצים שכל לקוח יהיה מאושר, ואם אנחנו לא יכולים לעשות את זה נחזיר להם את הכסף".