אמון הציבור: חבילות הבסיס של טלוויזיה רב-ערוצית יקרות פי 3 מהממוצע העולמי

בפנייה למשרד התקשורת תוקף הארגון את המחירים שמשלם הצרכן וטוען: מבדיקת מחירי הבסיס של חבילות הטלוויזיה עולה כי המחיר בישראל גבוה פי 5 מבארה"ב

הדר חורש | 14/7/2010 13:57 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מחיר חבילות הבסיס של טלוויזיה רב-ערוצית בישראל גבוה פי 3 מהממוצע העולמי. כך טוען ארגון אמון הציבור בפנייה למשרד התקשורת. אנשי הארגון בדקו את מחירי הבסיס של חבילות הטלוויזיה במערב אירופה ובארה"ב, ומצאו כי המחיר בישראל גבוה פי 5 מאשר בארה"ב, שם נעים המחירים בין 11 ל-14 דולר לעומת 62.1 דולר בישראל. בבריטניה נעים מחירי חבילת הבסיס בין 18.61 ל-25.89 דולר ובספרד עולה חבילת הבסיס 26 דולר.

ההבדלים בין מחירי חברת הכבלים הוט וחברת הלוויין יס למחירי השירות במדינות אחרות בעולם מושפעים מגורמים רבים, שחלקם אינם בשליטת החברות. מרבית חברות הכבלים בחו"ל מורשות לשדר פרסומות מסחריות, בניגוד לחברות הישראליות. החברות הישראליות מחויבות בהשקעות גדולות לרכישת תכנים מתעשיית המדיה המקומית, בניגוד למקובל במרבית מדינות העולם. חבילות השירות בישראל כוללות גם התקנה וביקורי טכנאים ללא תשלום.

נוסף לכך סובלות החברות הישראליות מיעילות נמוכה בשל מספר המנויים הקטן יחסית, והן משלמות מחירי תוכן גבוהים יחסית לגודלן. החברות הישראליות נאלצות לשלם עלויות מימון גבוהות, בעיקר בשל שגיאות ניהוליות שנעשו בין השנים 2001-1998. עם זאת סובל שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית מרמת תחרותיות נמוכה, המאפשרת לחברות להעלות מחירים בקלות יחסית.

בשנה האחרונה פעלה הרשות השנייה לפריסת שידורים דיגיטליים (DTT), המאפשרים לקלוט
ללא תשלום את שידורי הערוצים הפתוחים באיכות גבוהה, מבלי להזדקק לחיבור לרשת כבלים או לוויין, אך לפעולה זו לא היתה השפעה ממשית על השוק בכללו.

משרד האוצר ומשרד התקשורת מבקשים לחייב את החברות להציע לציבור חבילת בסיסית במחיר נמוך יותר, אך הם מתקשים להחליט על מחיר החבילה והרכבה. על פי החלטת הממשלה ממאי 2009, עשויה רפורמה שתוזיל את חבילת הבסיס להיכנס לתוקפה בשנת 2012 לכל המוקדם, מועד שבו יותר לחברות גם לשדר פרסומת מסחרית.

מחברת הוט נמסר בתגובה כי "הניסיון להשוות בין ישראל למרבית המדינות אינה מקצועית ולוקה בחסר. החבילה הכוללת בישראל אינה יקרה יותר מהממוצע המקובל בעולם. בישראל, בניגוד לעולם, התשלום על חבילת הבסיס כולל את הממירים - עם אחריות לכל החיים, שלטים, התקנה חינם, ביקורי טכנאי או מתקין ושירות טלפוני מסביב לשעון.

"נוסף לכך, בעולם, בניגוד לישראל, הטלוויזיה הרב-ערוצית ממומנת על ידי פרסומות, כך שספק תוכן לרוב מקבל פרסום, ולכן מחיר התוכן נמוך יותר. כמו כן חברות הטלוויזיה בעולם אינן נדרשות לבצע הפקות מקור, דבר המגדיל משמעותית את עלויות התוכן, ואינן משלמות תמלוגים כמו בארץ".

מחברת יס נמסר בתגובה: "דבר אחד ברור - הפופוליזם זול. ביום שבו הפרסום יהיה כמו בחו"ל והיצירה המקורית תהיה באנגלית כמו בחו"ל והמדינה תעודד יזמות כמו בחו"ל, גם המחירים יהיו כמו בחו"ל". 
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים