חשיפה: תקלה מסתורית במנועי סקודה
בלעדי: עשרות מכוניות חדשות לחלוטין נשלחו למוסך לאחר שהמנוע כבה בעת נסיעה. בסקודה לא מצליחים כבר יותר מחודש לפתור את התקלה, שמקורה לא ברור. גם בפולקסוואגן פולו היתה תקלה, שלדברי היבואן נפתרה לאחר עדכון תוכנה. צ'מפיון מוטורס היבואנית: "ניסיונות לתיקון התקלה נעשים בכל הרצינות האפשרית ובמלוא תשומת הלב"
בחודשים האחרונים התגלו מספר מקרים שבהם מנועיהם של מכוניות שמונעות על ידי מנועי בנזין 1.4 ליטר ,TSI עם תיבות הילוכים רובוטיות מסוג "מצמד כפול" ,(DSG) נדמו תוך כדי נסיעה. התקלות התגלו לראשונה במכוניות מדגמי פולקסוואגן פולו, ולאחר מכן במכוניות מדגמי סקודה אוקטביה.
רוב הלקוחות דיווחו שבעת נהיגה, בעת שהתקרבו למצב של עצירה, המנוע פשוט כבה מאליו. ברוב המקרים מדובר במכוניות חדשות, שנסעו פחות מ2,000- ק"מ. ברוב המקרים התקלה התגלתה באופן רנדומלי, כלומר שלפעמים היא חזרה על עצמה ולעתים לא.
לקוחות שהגיעו אל מוסכי השירות, בתחילה של פולקסוואגן ולאחר מכן של סקודה, לא תמיד יכלו "לשחזר" את התקלה בפני אנשי צוות המוסך ומחלקת השירות של היבואן לא עמדה על כך שמדובר בתקלה סדרתית. לאחר מספר שבועות שבמהלכן ניסו אנשי השירות לפתור את התקלות, התקבל בישראל עדכון לתוכנת הניהול של מנועי ה1.4- בפולקסוואגן.
לדברי אבי צור, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס (יבואנית פולקסוואגן, אאודי, סקודה וסיאט לישראל), עדכון התוכנה של פולקסוואגן פתר לחלוטין את בעיית דימום המנוע. לעומת זאת, ניסיונות עדכון תוכנה אצל בעלי סקודה אוקטביה TSI 1.4 לא צלחו, וכמה מהם שבו אל המוסכים לאחר שמנועיהם המשיכו לכבות מעצמם.
מזה חודש, ואולי אף יותר מכך, "מאושפזות" אותן אוקטביות במוסכי רשת השירות של היבואן - ובעליהן קיבלו מכוניות שכורות חלופיות עד לפתרון הבעיה. לדברי צור, להערכת צ'מפיון מדובר בכ30- מכוניות (מתוך כ200- שנמכרו מתחילת השנה), ועד לפנייה של היבואן ליצרן לפני כחודש, לא התקבלה בישראל התראה אודות תקלה כזאת.
לאחר פניית היבואן התקבל בישראל עדכון התוכנה "אשר פתר את הבעיה בכ50%- מן המקרים", לדברי צור, במהלך סוף השבוע האחרון התקבל בישראל עדכון תוכנה נוסף, שאמור לפתור את הבעיה. אנשי מחלקת השירות של צ'מפיון מוטורס מתכוונים לבצע, במהלך השבוע הקרוב, ניסוי של עדכון התוכנה.
למעריב עסקים נודע שבעיה דומה של דימום מנוע לקראת עצירה, או בעת עצירה, התגלתה גם במספר שווקים של סקודה ופולקסוואגן בחו"ל, למשל בשוק הטורקי. בחלק מהמקרים האלה יוחסה התקלה דווקא לתוכנת ניהול תיבת ההילוכים, והטענה היא שזאת גורמת למערכת "להקפיץ מצמד" ולכן לדומם את המנוע.
יודגש שאנשי מחלקת השירות של צ'מפיון בישראל סבורים שהתקלה לא קשורה לתיבת ההילוכים אלא רק לתוכנת הניהול של המנוע. ניסיון שהצטבר בעשורים האחרונים מול מרבית יצרני הרכב הגרמנים מעלה שיצרנים אלה, באופן בולט יותר מיצרני רכב אחרים, לא ממהרים להודות ולקחת אחריות לתקלות טכניות שמתגלות במוצרים שלהם.
סקודה, חברה צ'כית במקור, שייכת במלואה לקבוצת פולקסוואגן הגרמנית, והמנועים שמניעים את כל דגמיה מתוכננים וברוב המקרים גם מיוצרים על ידי מפעליה של פולקסוואגן. עובדה זאת מעלה את השאלה כיצד ייתכן שאותה תקלה נפתרה בפולקסוואגן מהר יותר מאשר בסקודה.
לדברי צור,
קובי בלום, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס, מסר למעריב עסקים כי "כל הלקוחות שהתלוננו אודות הבעיה קיבלו מכונית שכורה חליפית, וניסיונות לתיקון התקלה נעשים בכל הרצינות האפשרית ובמלוא תשומת הלב". לדברי צור, "בכל מקרה שבו מכונית מתוצרת סקודה תישאר במוסך למעלה מ24- שעות בגלל תקלה כזו, יקבל הלקוח מכונית חלופית עד לפתרון הבעיה".
ומה במקרה שגם עדכון התוכנה הנוכחי לא יפתור את התקלה? "העדכון שבוצע בפולקסוואגן ופתר את התקלה, מעודד אותנו להאמין שהוא יפתור את הבעיה גם בסקודה, אומר צור. לדבריו, "אם העדכון לא יפתור את הבעיה לא נסתיר את זה, ונקבל החלטה קדימה. פתרונות ניידות ללקוחות יינתנו בכל מקרה, ונעשה את הטוב ביותר שאפשר לעשות. ככלל אנחנו משתדלים להיות סבלניים וגמישים כדי לתת פתרונות בסיטואציות כאלה לכל הלקוחות, למרות שיש לכך משמעויות כספיות, אבל ברור לנו שלכל לקוח יש הרבה אפשרויות בחירה ויבואן ראוי צריך לדעת לשמור על לקוחותיו".








נא להמתין לטעינת התגובות




