הצעת חוק חדשה: לציין באופן בולט מחיר מלא של שירות או מוצר
על פי ההצעה, יחויבו מפרסמים להדגיש את המחיר המלא, ואילו את תנאי המכירה - כמו תשלומים - באותיות קטנות יותר. המטרה: ליידע את הצרכן בעלות הכוללת של העיסקה
יוזם ההצעה, ח"כ דני דנון (ליכוד), טוען כי כיום המצב הוא הפוך. מפרסמים מציינים באותיות קידוש לבנה את מספר התשלומים ובאותיות קטנות את המחיר המלא ואת תנאי המכר.
"חברות הפרסום ורשתות השיווק מנצלות את הפריצה הקיימת בחוק הגנת הצרכן שלא נדרש
לציין בפרסומת באופן ברור את מחיר המוצר או השירות", טוען דנון. "המפרסמים בוחרים להדגיש בפרסומת דווקא את המחיר אותו הלקוח יידרש לשלם בכל חודש ולידו מצוין בקטן מספר חודשי התשלום".
"במקרים בודדים מצוין בגודל כתב קטן את המחיר המלא של המוצר. ייתכן מאוד כי מהלך שיווקי זה מגדיל את הרכישות, אך יש כאן הטעייה פסולה של הצרכן", הוא מוסיף. לדבריו, המפרסמים מנצלים את רגישותו של הצרכן למחירים נמוכים בעסקאות, ואלה מהווים "פיתוי לעיסקה ענקית שיכולה להגיע עד אלפי שקלים".







נא להמתין לטעינת התגובות




