בעזרת החברים: הסינים משתמשים ברשתות חברתיות לתכנון נסיעות
60% מהתיירים הסינים עורכים מחקר מוקדם בפורומים מקוונים. 20% מהם בודקים ביקורות על יעדים ברשתות החברתיות - אבל מעדיפים את אלו המקומיות על פני פייסבוק
מסקר שנערך על ידי חברת Travelport ב-12 מדינות שונות עולה, כי לסינים (ולהודים אחריהם) הנטייה הגדולה ביותר להשתמש ברשתות חברתיות לצורך מחקר לקראת נסיעת עסקים מתקרבת. גם כשמדובר בהכנות לנופש, הסינים מדורגים במקום השלישי בין המדינות.
בסין מספר משתמשי האינטרנט הגבוה בעולם. נכון לסוף שנת 2009 היו במדינה למעלה מ-380 מיליון משתמשים. סקר אחר שנערך לאחרונה, גילה כי 20% מהתיירים הסינים בודקים ביקורות על יעדים באתרי רשתות חברתיות ועד 60% מהם קוראים פורומים מקוונים על נסיעות. עולה עולה מהמחקר כי 30 מיליון סינים הזמינו
נסיעות ברשת בשנה שעברה. מדובר בעלייה של 80% לעומת 2008.
חברות נסיעות המחפשות דריסת רגל בשוק הסיני ומודעות למגמה, מנסות לנצל את ההזדמנות.
כך למשל, פורטל נסיעות חברתי מספרד בשם Minube (המאפשר למשתמשים לתאר ולהמליץ על מקומות, ואפילו לקבל על כך תשלום), השיק אתר סיני באפריל. אך הסיכויים של חברות זרות להצליח בתחום זה לא מבטיחים. רשתות חברתיות זרות כמו פייסבוק, נכשלו עד כה בסין - ונראה כי הסינים מעדיפים את הרשתות המקומיות, בהן רצונותיהם מובנים יותר.
בקרב אתרי הנסיעות, האתר הסיני Ctrip הוא האתר המוביל ללא עוררין: האתרים הזרים לא הצליחו עד כה לחדור לשוק. חברת התעופה הבינלאומית לופטהאנזה למשל, בחרה לשתף פעולה עם הרשת החברתית המקוונת המקומית Renren, המכונה "הפייסבוק של סין".







נא להמתין לטעינת התגובות




