"החרם של רמי לוי והרבוע הכחול על טורקיה - התנהגות רגשית ופופוליסטית"
יו"ר מועצת העסקים ישראל-טורקיה תוקף את הודעת רשתות הקמעונאות שיווק השקמה והרבוע הכחול כי יחרימו מוצרים המיובאים מטורקיה; "בצד הישראלי יוצאים בהצהרות דווקא נגד אותם אלה שמבינים אותנו"
את הדברים אמר כרמון בתגובה להודעת רשתות הקמעונאות שיווק השקמה של רמי לוי והריבוע הכחול, לפיה יחרימו הרשתות מוצרים המיובאים מטורקיה, זאת לאור "הקשבה לרחשי הציבור בישראל".
"אני עצמי לא חשוד כאוהד ההתנהגות של ממשלת טורקיה, אבל אני לא לבד. אם ישנה קהילה טורקית שמתנגדת להתנהלות ממשלת טורקיה ושעובדת עם גופים ישראלים שנים רבות - זו דווקא הקהילה העסקית הטורקית. דווקא כשאנחנו רוצים לעודד את היצוא לטורקיה, קמות חברות ישראליות ומנתקות קשרים עסקיים ואישיים של שנים", טוען כרמון.
בצד השני, לטענתו, לא הודיעה אף חברה על ניתוק קשרים עסקיים עם גופים ישראליים. "אני מאגד כ200- חברות ישראליות הפעילות בטורקיה, אף לא אחת מהן קיבלה הצהרה כזאת מחברה טורקית. אבל בצד הישראלי יוצאים בהצהרות
דווקא נגד אותם אלה שמבינים אותנו. אם מישהו מהם היה רוצה לנתק קשר עסקי איתנו, הוא כבר היה עושה זאת לבד - ולא היה ממתין לרבוע כחול או לרמי לוי. דווקא בהם לפגוע? במתונים שבטורקים?", תמה כרמון.
עם זאת, עבור טורקיה משמעותו של ניתוק עסקי כולל היא זניחה למדי. היקף היצוא הטורקי מגיע לכ130- מיליארד דולר בשנה, מתוכם רק 1.1 מיליארד שקל הם לישראל. היקף הסחר בין ישראל לטורקיה מסתכם בכ2.5- מיליארד שקל, כאשר טורקיה נמצאת במקום השמיני בטבלת סחר החוץ של ישראל.
"אני פשוט מתפלא על הרשתות הללו. מה הרווחתן מזה? זה פשוט יפגע בישראל וביצואנים הישראלים ובאותן החברות שעושות עבודה נאמנה בטורקיה", מסכם כרמון.