"החרם של רמי לוי והרבוע הכחול על טורקיה - התנהגות רגשית ופופוליסטית"

יו"ר מועצת העסקים ישראל-טורקיה תוקף את הודעת רשתות הקמעונאות שיווק השקמה והרבוע הכחול כי יחרימו מוצרים המיובאים מטורקיה; "בצד הישראלי יוצאים בהצהרות דווקא נגד אותם אלה שמבינים אותנו"

עידו אפרתי | 15/6/2010 14:51 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"זו התנהגות רגשנית ופופוליזם לשמו, שנועדו להגדיל את המכירות בארץ. בפועל, אנחנו מנתקים את הקשרים עם המתונים שבטורקים - ויורים לעצמנו ברגל", כך אמר אתמול למעריב עסקים איש העסקים מנשה כרמון, יו"ר מועצת העסקים ישראל-טורקיה.

את הדברים אמר כרמון בתגובה להודעת רשתות הקמעונאות שיווק השקמה של רמי לוי והריבוע הכחול, לפיה יחרימו הרשתות מוצרים המיובאים מטורקיה, זאת לאור "הקשבה לרחשי הציבור בישראל".

"אני עצמי לא חשוד כאוהד ההתנהגות של ממשלת טורקיה, אבל אני לא לבד. אם ישנה קהילה טורקית שמתנגדת להתנהלות ממשלת טורקיה ושעובדת עם גופים ישראלים שנים רבות - זו דווקא הקהילה העסקית הטורקית. דווקא כשאנחנו רוצים לעודד את היצוא לטורקיה, קמות חברות ישראליות ומנתקות קשרים עסקיים ואישיים של שנים", טוען כרמון.

בצד השני, לטענתו, לא הודיעה אף חברה על ניתוק קשרים עסקיים עם גופים ישראליים. "אני מאגד כ‭200-‬ חברות ישראליות הפעילות בטורקיה, אף לא אחת מהן קיבלה הצהרה כזאת מחברה טורקית. אבל בצד הישראלי יוצאים בהצהרות
דווקא נגד אותם אלה שמבינים אותנו. אם מישהו מהם היה רוצה לנתק קשר עסקי איתנו, הוא כבר היה עושה זאת לבד - ולא היה ממתין לרבוע כחול או לרמי לוי. דווקא בהם לפגוע? במתונים שבטורקים?", תמה כרמון.

עם זאת, עבור טורקיה משמעותו של ניתוק עסקי כולל היא זניחה למדי. היקף היצוא הטורקי מגיע לכ‭130-‬ מיליארד דולר בשנה, מתוכם רק ‭1.1‬ מיליארד שקל הם לישראל. היקף הסחר בין ישראל לטורקיה מסתכם בכ‭2.5-‬ מיליארד שקל, כאשר טורקיה נמצאת במקום השמיני בטבלת סחר החוץ של ישראל.

"אני פשוט מתפלא על הרשתות הללו. מה הרווחתן מזה? זה פשוט יפגע בישראל וביצואנים הישראלים ובאותן החברות שעושות עבודה נאמנה בטורקיה", מסכם כרמון.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים