דרישה מטורקיש איירליינס: אל תגבו דמי ביטול מהישראלים
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות במכתב לחברת התעופה הטורקית: "אנו מקווים כי יחסכם לנוסעים הישראלים והתעקשותכם לגרום להם נזק כלכלי, אינה נובעת מ'רוח המפקד' הנושבת באנקרה

גובים דמי ביטול מלאים. טורקיש איירליינס צילום: AP
יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות בישראל, פנה היום (ה') במכתב למנכ"ל חברת התעופה טורקיש איירליינס, וקבל על מדיניות החברה בגביית דמי ביטול מהקהל הישראלי, זאת בעקבות תלונות רבות שהגיעו להתאחדות.
"חברת טורקיש איירליינס מתעקשת לגבות דמי ביטול מלאים מאזרחים ישראלים המבקשים לבטל את נסיעתם לטורקיה, בעקבות האזהרה שקיבלו מהמטה ללוחמה לטרור לצמצום הביקורים בטורקיה והיחס העוין לו זוכים ישראלים המבקרים לאחרונה בארצכם", כתב פתאל.
לדבריו, "הנסיבות הקיימות ביחסי שתי המדינות היו אמורות לגרום לחברת התעופה הטורקית להתגמש בעמדותיה ולפעול ביתר רגישות וביתר היגיון המתבקשים מהמצב הפוליטי שנוצר למן הרגע שבו הכריז ראש ממשלת טורקיה על עמדתו כלפי ישראל, ובכך נתן את האות לפרצי שנאה כלפיה".
"לאור
המצב העדין", כותב פתאל, "מן הראוי שחברתכם תשקול להתנהג בנימוס ובהגיון המחייבים חברת תעופה טורקית הפועלת בישראל, ושאינה זוכה ליחס עויין ומאיים כדוגמת היחס המופגן כלפי ישראל בטורקיה.
"אנו מקווים, כי יחסכם לנוסעים הישראלים המבקשים לבטל את נסיעתם לטורקיה, והתעקשותכם לגרום להם נזק כלכלי, אינה נובעת מ'רוח המפקד' הנושבת מאנקרה".