עוד ריקול רחב היקף: מיליון וחצי מכוניות של ג'נרל מוטורס
הסיבה: חשש לשריפה כתוצאה מקצר אפשרי במערכת לחימום נוזל ניקוי השמשות. הפתרון: הסרת המערכת לחלוטין ופיצוי כל לקוח ב-100 דולר
"הנקודה הישראלית" בקריאה לתיקון היא שמערכת חימום נוזל השמשות אשר הותקנה במכוניות אלה יוצרה עבור חברת מיקרו-היט - חברה ישראלית במקור, אשר פיתחה בישראל פטנט ייחודי לחימום נוזל שטיפת השמשות כאמצעי להפשרת קרח במקומות בהם שורר אקלים קר.
בשנת 2008 התגלה לראשונה שקצר אפשרי במערכת הזאת עלול לגרום להתלקחות מכוניות, לכן בוצעה קריאה לתיקון של 858 אלף כלי רכב שבמהלכה הוסיפה החברה נתיך לצמת חוטי החשמל. הקריאה לתיקון הקודמת עלתה לחברה כ-25-20 מיליון דולר. כעת מסתבר שרכיב בידוד כנגד חום שמגן על גוף החימום "עשוי שלא לתפקד כראוי" ולגרום לשריפות מנוע ב-18 דגמים שונים של כלי רכב מדגמי
קאדילק, ביואיק, שברולט, GMC, האמר וסאטורן.
הפתרון שבו נוקטת החברה במקרה זה אינו שגרתי יחסית לקריאות לתיקון אחרות: החברה מסירה לגמרי את מערכת חימום המים, ומפצה כל לקוח ב-100 דולר "כפיצוי על אובדן הנוחות שמספקת המערכת". אם כל המכוניות יבצעו את הקריאה לתיקון תשלם ג'נרל מוטורס כ-150 מיליון דולר בכסף מזומן, בתוספת עשרות מיליוני דולרים לרשת השירות, תמורת ביצוע התיקון.
אנשי ג'נרל מוטורס מסרו שעד היום לא דווח על נפגעים כתוצאה מן התקלה, אולם כן דווח על חמישה מקרי שריפה, חלקם תוך כדי נסיעה ואחרים כאשר המכונית חנתה.
נציין כי בין הדגמים שיתוקנו יש כמה שיובאו גם לישראל, כגון קאדילק CTS, ביואיק לוצרן והאמר H2, אולם סביר שמערכת זאת לא יובאה לארץ ביבוא סדיר היות שהיא לא נחוצה כאן. ייתכן שמכוניות שיובאו ביבוא אישי מכילות מערכת זאת. ג'נרל מוטורס דיווחה שכ-100 אלף מבין המכוניות הללו נשלחו אל מחוץ לצפון אמריקה.
טרם התקבלה תגובת היבואן הישראלי.







נא להמתין לטעינת התגובות




