חוק הדלקן האוניברסלי עבר לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכלכלה
המשמעות היא כי ההתקן האוניברסלי יתפקד ככרטיס אשראי. כל צרכן יוכל לתדלק על פי מחיר מוסכם מראש או על פי מחיר התחנה. הוועדה הסמיכה את משרד התשתיות לקבוע תקנות בנושא תוך 3 חודשים, לאחר עיכוב של 12 שנים
על מנת למנוע עיכובים בביצוע החוק, הוועדה הסמיכה את שר התשתיות להתקין תקנות שיגבילו את מחיר הדלקן האחיד, את הקנסות שיכולים להינתן בזמן מעבר מספק לספק וכדומה. נוסף לכך, ועדת הכלכלה חייבה את משרד התשתיות להתקין תקנות רלוונטיות תוך שלושה חודשים, זאת לאחר שהנושא מתעכב במשרד התשתיות כבר למעלה מ-12 שנה.
ח"כ חרמש אמר כי: "נתח השוק שתופסות מכוניות בעלות דלקן אוטומטי בישראלי הוא גדול באופן משמעותי ביחס למדינות אחרות בעולם, לכן הצעת חוק זו היא כל כך חשובה ובמיוחד
בישראל. עד עתה הדלקנים שימשו כחסם שוק שחנק את התחרות במשק וגרם לעליית מחירים".
"המעבר לשימוש בדלקן אוניברסלי ייטיב, לשם שינוי, עם הצרכן ולא עם החברות הגדולות", הוסיף, "בשבוע בו כל כותרות העיתונים הכלכליים דיברו על הסכנות שבריכוזיות במשק, אני שמח שהכנסת פועלת בנידון ומעודדת תחרות חופשית שתועיל בראש ובראשונה לצרכן".
עוד טוען חרמש בהודעה כי הדלקן האוניברסלי יאפשר לחברות במגזר העסקי והציבורי לערוך מכרזים טובים יותר בעבורם ולעיתים קרובות יותר, שכן החלפת דלקנים בין חברות שונות לא תלווה בתשלום. וכן, כי החוק יאפשר לקדם הצעות חוק נוספות אשר יאפשרו לקבל החזרי מס אך ורק דרך הדלקנים האוניברסליים, ובכך להפסיק את דיווחי המס הכוזבים המסתכמים בשנה בכ-700 מליון שקל.