סימנים נוספים להאטה: סך המכירות ברשתות השיווק צנח ב-2% באפריל
נתונים חדשים שפירסמה הלמ"ס מעידים על האטה בצריכה הפרטית; סך פידיון רשתות השיווק עלה ב-1.9% בלבד בחודשים פברואר-אפריל; סך מכירות המזון ברשתות השיווק צנח ב-4% בארבעה חודשים
כפי שפורסם במעריב עסקים, מסתמנת האטה במשק ונרשמות ירידות מדאיגות בהיקף היצוא ובהיקף הצריכה הפרטית. סך המכירות של רשתות השיווק ירד ברבעון הראשון של 2010 ב-2.2%, זאת לאחר שעלה ב-8.5% בשנת 2009. גם סך מכירות המזון ברשתות השיווק ירד ב-1.9% בחודשיים האחרונים וב-4% בחודשים ינואר-אפריל. בשנת 209 עלו מכירות המזון ב-7%.
עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי סך הפידיון ברשתות השיווק בישראל עלה ב-1.9% בלבד בחודשים פברואר-אפריל, לעומת 5.1% בחודשים נובמבר-ינואר. הפידיון ממכירות המזון ברשתות השיווק עלה בשיעור נמוך של 1.7% בפברואר-אפריל, בהמשך
לעלייה של 3.6% בשלושת החודשים שקדמו לכך.
נתוני הפידיון מתייחסים לרשתות מזון וחומרי ניקוי ולרשתות השיווק הכלליות המוכרות מוצרים רבים כמו הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל, תמרוקים, תרופות, צעצועים, ספרים ואופטיקה. נתוני המכירות הנאספים בכל חודש על ידי סוקרי הלמ"ס, והם משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית של תושבי ישראל.
מומחים צופים האטה נוספת בצריכה הפרטית ובפידיון רשתות השיווק גם בחודשים הבאים, עקב הירידות החדות בבורסה, הפגיעה בחסכונות הציבור וההאטה הכלכלית שתחריף בחודשים הבאים.







נא להמתין לטעינת התגובות




