חברות הסלולר מנסות לדחות את הפחתת דמי הקישוריות

חברות הסלולר לוחצות לקבל ארכה של שבועות, על אף שידעו על ההפחתה הצפויה כבר מהשנה שעברה. כל יום עיכוב מניב לחברות רווח של ‭2.5‬ מיליון שקל

הדר חורש | 24/5/2010 8:46 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברות הסלולר הגדולות לוחצות על משרד התקשורת לדחות את המועד להתחלת השימוע עליו הכריז המשרד בעניין הפחתת דמי הקישוריות.

לפני שבועיים הכריז משרד התקשורת על כוונתו להפחית את המחיר שגובות חברות הסלולר ממנויים של רשתות אחרות המבקשים להתקשר למנויים ברשת שלהן בשיעור של כ‭,80%-‬בכפוף לשימוע שיערוך שר התקשורת משה כחלון. החברות התבקשו להגיש את השגותיהן על ההחלטה בתוך 30 יום מפרסום ההחלטה.

במשרד התקשורת מעריכים כי הפחתת התעריפים עשויה להקטין בכמיליארד שקלים את ההכנסות השנתיות של חברות הסלולר. משרד התקשורת הודיע לחברות עוד בשנה שעברה כי הוא בוחן את ההפחתה ואף הזמין עבודת ייעוץ בעניין. חברת הייעוץ ביקשה וקיבלה מהחברות את הנתונים שעל פיהם המליצה על ההפחתה.
גויסו יועצים

כל אחת משלוש חברות הסלולר הגדולות נערכה, באמצעות גיוס יועצים משלה. החברות אמנם לא ידעו את פרטי ההמלצות, אבל ידעו שמדובר בכוונה להפחית את דמי הקישוריות בשיעור ניכר. במהלך עבודת ההכנה הצטיידו החברות בשפע נימוקים נגד ההפחתה, ובין היתר הן טענו כי ההפחתה לא תשנה באופן מהותי את פני השוק, ותפגע בסיכויי הכניסה של חברת סלולר חדשה לשוק.

למרות ההכנות הממושכות, הודיעה אתמול (א') כל אחת משלוש החברות הגדולות של משרד התקשורת כי נדרשת לה ארכה של מספר שבועות נוספים, על מנת להכין את התגובה שהיא מבקשת למסור לשר התקשורת במהלך השימוע על ההחלטה.

כל עיכוב שיצליחו החברות לגרום בקבלת ההחלטה יתקבל בברכה ויניב תשואה נאה: על פי תחשיבי המשרד ירוויחו החברות כ‭2.5-‬ מיליון שקל בכל יום שבו תתעכב

ההחלטה. יתר על כן, עיכוב ההחלטה יקנה לחברות הסלולר זמן ממושך יותר, להעלאת מחיריהם של השירותים האחרים שהן מספקות.

העלאת המחירים אמורה לפצות את החברות על מרבית ההפחתה בדמי הקישוריות ולגרום לכך שהלקוחות לא ירוויחו דבר מהמהלך הדרמטי. אולם החברות צריכות להעלות את המחירים לאט ובהדרגה, כדי שהלקוחות לא ייבהלו ויתחילו לצמצם את צריכת השירותים בתגובה להתייקרות החדה.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי כל אחת מהחברות הסלולריות ביקשה לדחות את השימוע בתקופה שונה והמשרד בוחן את הבקשות. יצוין כי חברת מירס המתכוונת להשקיע מאות מיליוני שקלים בהרחבת הרשת שלה ובפנייה לציבור הלקוחות הלא עסקיים, בירכה על ההחלטה להפחית את דמי הקישוריות, שכן להערכתה תשפר ההפחתה את סיכוייה להתחרות בשלוש החברות הגדולות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים