מנווטים אל המחר: ה-GPS ימליץ לכם לאן לצאת ואיפה לאכול
פעם הוא כיוון אתכם ליעד המבוקש וחישב מסלול מחדש כשאיבדתם את הדרך. אבל כיום הGPS- יודע גם להמליץ לכם איפה לאכול, לאן לצאת, עם מי לבלות ומתי. והפוטנציאל לעתיד אפילו עוד יותר מלהיב
הרעיון הזה, שהסלולרי יכול לכוון אותי למסעדות או לכל מקום אחר, כבר מוכר הרבה זמן. אבל בקרוב מאוד יוכל הGPS- לחבר את מפת הדרכים לא רק עם דפי זהב, אלא גם עם רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק. למעשה, הסלולרי יהפוך ממכשיר קשר ליועץ צמוד, שימליץ איפה לאכול, לאן לצאת, עם מי לבלות ומתי.
אל הGPS- המשודרג תוכלו להכניס פרטים על הטעם שלכם, על התחביבים שלכם ועל החברים שלכם. בהתאם לכך, ייצור הGPS- את הקישורים המתאימים, ובנוסף לעזרה בהתמצאות במרחב, יספק הצעות לעיסוקים מעניינים. הטכניקה הזו מכונה "קישוריות מועשרת", והיא יודעת לא רק לאן אתם רוצים להגיע, כי אם גם את מי או את מה אתם אוהבים, מהם תחומי העניין שלכם ומהו מזג האוויר - ומצליבה את הנתונים.
כך, יידע הGPS- לא רק לענות לשאלות ולחיפושים שתריצו עליו, אלא גם להציע הצעות משלו. הסלולרי של חובב האמנות, שיצא לטיול בצפון, עשוי לרטוט ולהמליץ על ביקור בכפר האמנים אניעם. אם הטייל החליט לחתוך דרומה לכיוון אשדוד והוא חובב מסעדות דגים, הסלולרי עשוי להמליץ על מסעדת אידי בעיר, וכך הלאה.

רונן סופר, סמנכ"ל הטכנולוגיות והפיתוח העסקי של חברת Telmap המספקת שירות בתחום המיפוי והניווט מבוסס ,GPS סבור כי האינטליגנציה של הGPS- העתידי תאפשר לו לעשות חלק גדול מההקשרים לבדו. זאת, מבלי שהמשתמש יצטרך להזין אותו בדרישות ספציפיות.
"המשתמש לא יצטרך להקליד את שם הקולנוע שאליו הוא מעוניין להגיע, אלא יוכל בעתיד להזין את שם הסרט או אפילו שם של שחקן ספציפי, והסלולרי כבר ישלח אותו למאט דיימון בקולנוע הקרוב למקום מגוריו", הוא אומר. "למעשה, ניתן יהיה לדבר איתו כמו עם חבר. אנחנו רוצים שהשימוש של אנשים בסלולרי יהיה יותר אינטואיטיבי".
ההקשרים שייצור הGPS- ייבנו על ידי אינטגרציה של מאגרי מידע, שאותם יזין הגולש לתוכנות ולאפליקציות שונות. בין השאר, מדובר במאגרי מידע כמו אתרי מסעדות ומדריכי טיולים. מידע הזורם לתוכנה יוכל להיות בהקשר מקומי או סוציאלי ולהתחבר למעגלים הגיאוגרפיים והחברתיים של המשתמש.
כך, לדוגמה, תוכלו לסנכרן את ה- GPS עם היומן האישי ועם הרשת החברתית שלכם, והסלולרי יודיע לכם שיש לכם חבר ברדיוס
בדומה למסע בעקבות הפלאפל, יוכל המשתמש בעת טיול בפריז לבדוק אילו מסעדות, המצויות באחד ממדריכי המסעדות המוזנות ל,GPS- ממוקמות בטווח הליכה ממנו; מהי רמת המסעדה ומהו המסלול הקרוב ביותר כדי להגיע אליה.
אם המשתמש לא יהיה מעוניין להסתמך רק על דעתם של מבקרים חמורי סבר באתרי מסעדות רשמיים, הוא יוכל גם להתעדכן בביקורות שנתנו הגולשים. לדעתו של סופר, מאפיין חשוב לא פחות מהקישוריות הוא הקהילתיות. "מדובר ביכולת של המשתמש לשתף ולהשתתף בעולמות תוכן קהילתיים שיצרו גולשים אחרים כמוהו", הוא אומר. "כך הוא יוכל לקבל ביקורות על מסעדה מסוימת, דרך אתר ביקורת מסעדות המתבסס על ביקורות גולשים".
במקרה זה, יוכל המשתמש גם להשפיע ולא רק להיות מושפע. לצעוד לפלאפליה או למסעדה מהוללת ולכתוב עוד לפני תום הקינוח ביקורת קטלנית שתחכה לבא אחריו, היא אפשרות סבירה בהחלט. פלאפל דורון, דרך אגב, הוא עשר.
חברת Telmap שהוקמה בשנת 2000 מעסיקה כ150- עובדים. כיום היא אחת מהמובילות בעולם באספקת שירותי GPS לטלפונים סלולריים, והתוכנות שלה מותקנות, בין השאר, במכשירים של אורנג', סלקום, מירס ופלאפון, כמו גם VodaPhone הגרמנית, חברת הסלולר הגדולה ביותר באירופה.
השינויים בהרגלי הגלישה, הניווט והקנייה באמצעות הטלפון הסלולרי, מהווים עבור Telmap הרבה יותר מסוגייה טכנולוגית. לדברי סופר, מדובר בסופו של דבר גם במהפכה צרכנית: "זה ישנה את עולם הצריכה על ידי העצמה של חוויית המשתמש", הוא אומר. "אנחנו מעריכים שאט אט, התוכנה תהפוך ל‘עמוד הבית' של המשתמשים בטלפון הסלולרי, משום שמדובר באפליקציה היחידה שיכולה לסנכרן גם זמן וגם מקום".
כשהחבר הטוב ביותר שלכם הוא שילוב של ארנק ותוכנת ,GPS שיודעת מה אתם רוצים ואיפה להשיג את זה, רק טבעי שהGPS- החדש יהפוך לפלטפורמה מנצחת לפרסום ולקידום מוצרים. "פרסום מבוסס תוכן סלולרי מצוי עדיין בחיתוליו", מסביר סופר. "עם זאת, בזמנים בהם תשלום באמצעות מכשיר סלולרי הופך להיות נפוץ יותר, והמכשיר מסוגל להציע חיבור GPS ותוכן, שיאפשר הצעות צרכניות אטרקטיביות התפורות למידות צרכיו של המשתמש ומיקומו, הרי שעולם זה צפוי לצמוח ביחס ישר".







נא להמתין לטעינת התגובות




