מקדונלד'ס: "יש לחייב את המשחטות להשתמש במלח מופחת נתרן"

לאחר שהודיע על הפחתת השומן, מכריז בעלי מקדונלד'ס ישראל: החברה סובלת ממיתוסים ומדעות קדומות. "הביג מק בישראל מכיל ‭30%‬ פחות קלוריות לעומת שאר העולם"

נורית קדוש | 13/5/2010 15:29 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אחרי שהפחית את אחוזי השומן והקלוריות בבשר, דורש ד"ר עמרי פדן, הבעלים של מקדונלד'ס ישראל, שגם המדינה תפעל לשיפור הערכים התזונתיים: "ממשלת ישראל צריכה להכתיב למשחטות שימוש במלח מופחת נתרן".

ההבנה כי תהליך ההמלחה המתבצע לצורך ההכשרה פוגע בשומן של הבשר, גרמה לפדן לעבור בשנת 1998 לשיטת צלייה על גחלים המנדפת חלק מהפגיעה. הצלחת המהלך הביאה אותו לבחון כיצד תשפיע הפחתת אחוזי השומן על הטעם.

"נפל לנו האסימון שכמו ששיפרנו את הטעם עם שינוי שיטת הצלייה, גם שינוי באחוזי השומן עשוי להביא לתוצאה דומה. ירדנו עד ‭5%‬ שומן - אבל הטעם שהתקבל ב‭9%-‬ שומן, זכה לציון גבוה יותר במבחני הטעימה מאשר המוצר הסטנדרטי",‬ מסביר פדן.
"תדמית שלילית"

באשר ללחמניה מחיטה מלאה טרום נבוטה שפיתח עם מאפיית אנג'ל, מודה פדן בכנות, "רוב הלקוחות יבחרו מק רויאל בלחמניה הרגילה, הטעימה יותר".‬ כתוצאה מהשינויים שערך הבעלים הופחתו הערכים הקלוריים, כך שביג מק בישראל מכיל ‭30%‬ פחות קלוריות לעומת ביג מק בשאר העולם.

לדבריו, הרשת סובלת מדעות קדומות וממיתוסים בנוגע לערכים התזונתיים של מוצריה, הנובעות מזיהויה עם הרשת הבינלאומית המגישה המבורגרים עם גבינה צהובה ובייקון, שלא קיימים בישראל.

"גם מקדונלד'ס העולמית, קיבלה שלא בצדק את התדמית השלילית. מדובר בנושא סבוך והכי קל לפתור את הטיפול בו באמירה אל תאכלו",‬ אמר פדן, ומראה את הצד החיובי: "המוצרים שאנו מוכרים בסניפים שלנו מורכבים מ‭20%-‬

תפוחי אדמה, ‭17%‬ ירקות, ‭9%‬ בשר, ‭8%‬ עוף, ‭17%‬ מוצרי חלב עד ‭5%‬ שומן, ‭14%‬ לחם, ‭7.5%‬ קטשופ, ‭4.5%‬ רטבים אחרים ו‭3%-‬ אחוז שמן קנולה וזית".

לטענת פדן על כל 1 ק"ג בשר ועוף יחד, נמכר 1 ק"ג ירקות. "אנחנו למעשה מכריחים את הציבור לאכול ירקות. בפרסומים שלנו אנו ממליצים על מים או משקאות דיאט ובסך הכל מציעים מזון בריא. ארוחת ביג מק הכוללת המבורגר וצ'יפס, מכילה 777 קלוריות ל‭421-‬ גרם - זה 184 קלוריות ל‭100-‬ גרם, לעומת זאת בשניצלוני תירס של טבעול יש 240 קלוריות ל‭100-‬ גרם".

אין תחרות

הערכות בענף המזון המהיר הן כי איחוד ברגר קינג ובורגראנץ לא יפגע במקדונלד'ס, זאת נוכח נתוני המכירות לסניף הגבוהים פי 3 במקדונלד'ס, המונה 153 סניפים עם מחזור שנתי של כ‭520-‬ מיליון שקל, לעומת מכירות בגובה של כ‭170-‬ מיליון שקל לבורגראנץ בעלת 127 סניפים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים