פחות תלונות על חברת חשמל ב-2009
הדוח השנתי של נציב תלונות הציבור בחברת החשמל קובע: נרשמה ירידה של 17% בתלונות הלקוחות אשתקד. מתוכן 33% נמצאו על ידי החברה מוצדקות
מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, ציין כי -98.3% מהתלונות הגיעו ישירות לנציבות תלונות הציבור של החברה או למחוזותיה, עובדה שמעידה, לטענתו, על האמון הרב של הציבור באיכות הטיפול של חברת החשמל בכל תלונה. לדבריו, הירידה במספר התלונות לעומת 2008 - העומדת על כ-17% - מצביעה על המגמה של החברה לשפר,
לתקן ולהפיק לקחים, מהתלונות שמגיעות לחברה.
"חברת החשמל משרתת כ-2.45 מיליון לקוחות ומספקת להם חשמל 24 שעות ביממה, כל השנה, ומגישה כ-14 מיליון חשבונות חשמל בשנה", הדגיש לסקר והוסיף כי "חברת החשמל משיבה על תלונה בממוצע תוך 14 ימי עבודה. זאת על אף שזמן התקן לטיפול בתלונה הוא 21 ימי עבודה".
הנושאים העיקריים בתלונות בשנת 2009 היו: דרישות לפיצוי כספי בגין נזקים, חיובים בחשבון החשמל, ביצוע עבודות חיבורים לבתים, זמינות וטיב השירות, אמינות אספקת החשמל ואיכות הסביבה.