לעשות like בכל אתר: פייסבוק מעמיקה אחיזתה ברשת

בכנס המפתחים של הרשת החברתית הפופלרית הוצגו אפליקציות שיקשרו אותה באופן חזק יותר לאתרים חיצוניים. כך תאפשר אפליקציה אחת לעשות like גם על כתבות תוכן באתרים כמו CNN ואחרת, משותפת עם מיקרוסופט, תאפשר יצירת ושיתוף מסמכים

סוכנויות הידיעות | 22/4/2010 14:54 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בכנס המפתחים של הרשת החברתית פייסבוק (ה-F8) דיווחה החברה כי בסיס הלקוחות שלה צומח בקצב המהיר ביותר אי פעם, וחשפה מאפיינים חדשים הקושרים את הפלטפורמה של פייסבוק בקשר הדוק יותר לאתרים חיצוניים. בנוגע לחדירה לפרטיות המידע של המשתמשים, אמר מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, כי מפתחי אפליקציות באתרים מצד שלישי לא ישתפו יותר מידע מבעבר.

פייסבוק חותרת לאפשר לאנשים לראות מידע המותאם לחיים ולתחומי העניין שלהם בכל מקום בו הם מבקרים ברשת, אמר צורקברג. הרעיון, לדבריו, הוא להפוך את פייסבוק למרכז של חוויה חברתית יותר ואישית יותר לגולשים ברשת האינטרנטית. "אנחנו מתקדמים לקראת רשת בה ברירת המחדל היא חברתית, וכל אפליקציה ומוצר יעוצבו מאפס כלפי מעלה כדי להשתמש בזהות אמיתית", אמר.

משתמשי פייסבוק יוכלו, למשל, ללחוץ על כפתור ה"like" על תוכן באתרים כמו CNN ואתר ESPN של דיסני, ולשתף את המידע בפרופיל שלהם בפייסבוק באפן טוב יותר מכפתור ה-"share" בו משתמשים אתרים רבים.

האתרים, מצדם, יוכלו להציג מידע מהרשת של משתמשי הפייסבוק. לדוגמה, חלון באתר CNN יהיה מסוגל להציג חברים שלחצו "like" לכתבה מסוימת. פייסבוק סיכמה גם על שיתוף פעולה עם אתר הביקורות Yelp ועם אתר המוזיקה Pandora, שיאפשר שיתוף נרחב יותר של העדפות המשתמשים באתרים אלו.

נוסף על כך, פייסבוק ומיקרוסופט, המחזיקה באחוז קטן מהחברה, משיקות יחד אפליקציה ליצירה ולשיתוף של מסמכים, המבוססת על Office 2010, שהגישה אפשרית דרך הפייסבוק או דרך אתר חיצוני.
AP
צוקרברג - ''אנחנו מתקדמים לקראת רשת בה ברירת המחדל היא חברתית'' AP

אנליסט חברת IDC, אל הילוואה, סבור כי כנס ה-F8 הוא אירוע חשוב לפייסבוק משום שהצלחת פלטפורמת האפליקציות שלה מהווה תפקיד קריטי ביכולת של פייסבוק לשמור על בסיס לקוחותיה ולהישאר הרשת החברתית הפופולרית בעולם. "ללא אפליקציות שיוצרות חיבור והיקשרות למוצר, אתרי הרשתות החברתיות יכולים להופיע ולהיעלם בעולם האינטרנט הנוכחי", הוא טוען.

לדבריו, מבחינתה של פייסבוק, המשימה החיונית היא שמירה על איזון בין הפרטיות של יותר מ-400 מיליון המשתמשים שלה לבין הגברת והגדלת רשימת המאפיינים

של הרשת, והמידע אותו הרשת חושפת בפני מפתחים חיצוניים ומפרסמים.

"המשימה הקשה ביותר של התחום היא שמירה על פרטיות המשתמש, ובמקביל הענקת גישה למפתחים למידע על משתמשים ואירועים. בניסיון של בעלי החברה לגרוף רווחים, הם נמצאים תחת לחצים משמעותיים לשחרר מידע על הלקוחות. אך המידע עשוי להוביל לאסונות רציניים מבחינת פרטיות הנתונים".

לדברי אנליסט חברת Gartner, ריי ואלדס, עד כה כמיליון מפתחים חיצוניים פיתחו כחצי מיליון אפליקציות לפייסבוק, רובן בתחומי הבידור והמשחקים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים