יש עולם מחוץ לרשת: המגזין והדיסק עדיין חיים ובועטים

אמת, העולם מתקדם לפורמטים דיגיטליים והאינטרנט עושה חיים קשים למוציאים לאור של מגזינים ותקליטורים. ובכל זאת, אנחנו עדיין מעדיפים לקחת ליד עיתון ולקנות אלבום במהדורה מיוחדת כמתנה

nrg מעריב | 25/4/2010 19:02 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כל מי שייקח לידו מגזין היוצא לאור בארצות הברית בזמן הקרוב צפוי למצוא בו פרסומות לדבר עצמו אותו הוא מחזיק ביד - מגזין או עלון מודפס. "אנחנו גולשים באינטרנט. אנחנו שוחים במגזינים", קוראת אחת הפרסומות, שתופץ בקרוב. פרסומת אחרת משווה את האינטרנט לקפה נמס, ואת המגזין המודפס - לדבר האמיתי. 

נראה, כי על אף שחברות תקשורת רבות מפתחות גם מוצרים דיגטליים (מגזין Time, למשל היה בין הראשונים שהשיק אפליקצייה למכשיר האייפד החדש) הן שואפות להמשיך ולשפר את המראה ואת התחושה של המוצרים הפיזיים המסורתיים שלהן. כך על פי כתבה שפורסמה השבוע באתר האקונומיסט הבריטי.

מגזין Fourtue מבית היוצרשל Time Inc, למשל, החל להדפיס על נייר עבה יותר בחודש מרץ האחרון. חברת Hearst הגדילה את הגיליון של מגזין Good Housekeeping בתחילת השנה ותבצע מהלך דומה גם במגזין County Living בחודש ספטמבר הקרוב. 

sxc
כוס קפה ועיתון - נשארים באופנה sxc

הניסיונות הבולטים ביותר להחיות את המוצרים הממשיים נעשים בתעשיית המוזיקה, הנמצאת בקשיים רבים. כך למשל, המבקרים בחנויות המוזיקה עומדים בפני טווח מחירים רחב לאותו המוצר בוריאציות שונות. 

האלבום החדש של להקת הגורילאז הנקרא Plastic Beach נמכר תמורת 7.99 פאונד בחנות HMV שברחוב אוקספורד בלונדון. בתמורה ל-17.99 פאונד אפשר לרכוש גרסה "חווייתית" של האלבום, באריזה מהודרת ומיוחדת, המגיעה עם כותר DVD וגישה לתכני אינטרנט בלעדיים. עבור 19.99 פאונד תקבלו סט הכולל אלבום וחולצת T.

מכירות האלבומים נפגעו קשות בשנים האחרונות מההורדות הלא חוקית, מתוכנות

שיתוף קבצים ומשירותי ההורדה הדיגיטליים כמו ה-iTunes של אפל. אך עם זאת, הדיסק הכסוף עדיין שולט בשוק.

הצרכנים בבריטניה קנו 113 מיליון אלבומים "קשיחים"בשנה שעברה ורק 16 מיליון עותקים דיגיטליים - לפי נתוני התעשייה. חברת הפצה שתוותר על מכירות האלבומים תפגע, למעשה, ברוב המכירות שלה.

שיתוף קבצים ו-iTunes הם כלים מצוינים לאנשים שרוצים לבדוק להקה מסוימת (ושירותי סטרימנג של מוזיקה בחינם הם טובים אף יותר למטרה שכזו). הם לא מתאימים לאוהדים אדוקים, הרוצים לשים ידיהם על כל מה שהלהקה מוציאה, והם מתאימים עוד פחות לאנשים המחפשים מתנה.

צילום: יחסי ציבור
חנות תקליטים - בבריטניה קנו 113 מיליון אלבומים ''קשיחים'' ב-2009 (לחנות המצולמת אין קשר לכתבה) צילום: יחסי ציבור

ובכלז את, הדיסק בעטיפת הפלסטיק הוא כבר לא מה שהיה פעם. יש הטוענים כי היום, כשהגישה למוזיקה חופשית ברשת, הערך של האלבום יורד. לדברי מרס הול, המנהל את פעילות חברת המוזיקה יוניברסל מחוץ לאמריקה הדיסק נתפס "כמתנה זולה וקמצנית".

זו אולי הסיבה לכך שחברות התקליטים מנסות להעצים את היוקרה של האלבומים באמצעות מארזים מיוחדים של אמנים ותיקים וגרסאות מיוחדות לאלבומים חדשים.

הגרסאות המיוחדות היוו 27% מהמכירות של יוניברסל מתוך כלל האלבומים שמכרה החברה במהלך 2009 - מדובר בעלייה בשיעור של 20% מהשנה שקדמה לה. החברה סבורה כי אחוז הגרסאות המיוחדות מתוך סך המכירות רק ימשיך לצמוח.

באופן מוזר למדי, קידום המוצרים המסורתיים, עשוי לעזור בסופו של דבר לחברות המדיה להסתגל לשינוי הטכנולוגי. יועץ התקשורת פיטר קרסקי. טוען למשל, כי המגזין בדוכן העיתונים יהפוך למותג המספק רווחים מפלטפורמות שונות, מהאייפד ועד לרשת.

אם התרחיש הזה נשמע אידילי מדי, דמיינו חברה טכנולוגית במיוחד המרעיפה תשומת לב רבה במיוחד על המראה, על התחושה של המוצרים הממשיים שלה ועל המקומות בהם הם נמכרים. השם שלה הוא - (בטח ניחשתם לבד) - אפל.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים