התאחדות התעשיינים: הרשויות המקומיות לא קונות דגלים כחול-לבן
מנתונים שאספו בהתאחדות עולה כי רק כ-5% מהרשויות המקומיות הזמינו השנה דגלים מתוצרת מקומית. כ-95% הזמינו דגלים מתוצרת סין; נרשמה ירידה של 90% בהזמנות דגלים מהקהילה היהודית בארה"ב
מדווחי היצרנים מתברר כי השנה מכירות הדגלים מתוצרת כחול-לבן מהוות רק כ-5% מסך מכירות כל הדגלים. מאידך, יבוא הדגלים נאמד בכ-95% מסך המכירות. לדברי גבאי, אם בעבר הקפידו על רכישת דגל כחול-לבן תרתי משמע, היום מעניין את הרשויות המקומיות ואת המשרדים הממשלתיים רק המחיר.
עוד עולה מהבדיקה כי הציבור הישראלי רכש לקראת יום העצמאות הקרוב כ-500 אלף דגלי לאום (מתוכם כ-200 אלף תוצרת כחול-לבן).
ירידה של למעלה מ-40% לעומת אשתקד. ההיקף הכספי נאמד בכ-4.8 מיליון שקל.
בתי המלון ובתי ההארחה הזמינו דגלי לאום מתוצרת ישראל בהיקף דומה לשנה שעברה בכ-50 אלף שקל. במכירת דגלי הענק המכסים בניינים שלמים חלה ירידה של 50% בהשוואה לאשתקד, והיא הסתכמה בכ-50 אלף שקל.
נוסף לכך, מדווחים היצרנים שגם בקרב הקהילות היהודיות בעולם חלה ירידה ניכרת בהזמנת דגלים מהתוצרת המקומית. נרשמה ירידה בשיעור של כ-90% ביצוא לארה"ב, קנדה, צרפת, איטליה, אוסטרליה, אנגליה, הולנד, ניו זילנד וצרפת. מנגד, מורגשת התעוררות ביצוא דגלים לארצות סקנדינביה. מדובר בדגלים המיועדים בעיקר למסיבות יום העצמאות ולבתי ספר יהודיים.