קיץ בטעמים: בדקנו את כל החידושים במדף הגלידות

אין סוף ליצירתיות בשוק הגלידות - החל מגלידת וניל ועדשים, דרך גלידה בטעם קפה עם הל ועד לשלגון בטעם משקה אנרגיה. אבל מה אומרים הצעירים על כל זה? לקחנו את שלל החידושים לבדיקה. התוצאות היו טעימות

שרי מקובר-בליקוב | 16/4/2010 9:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רק לפני עשור הקרטיב העברי הכי מגניב היה שלגון בצבע מאכל כחול, ומותג-העל המקומי היה ארטיק שוקו-וניל. עם הזמן הפך הארטיק ל"מגנום", והיום רופאי השיניים ממליצים על גלידת שמנת עשירה כקינוח מועדף, תזונאים מסבירים שהיא מפחיתה הפרעות קשב, ובסופר מוכרים ויטמינים שהתחפשו לשלגון סידן.

הצימקאו התאייד וכך גם השומן הצמחי, ובמקומם הפציעו גלידות שוקולד בלגי ופירות יער אקזוטיים. במקום קיוסקים, חנויות יוגורט-בוטיק מציעות "סורבה פיוז'ן" - והישראלי הממוצע מסתער על 10 ליטרים של גלידה בשנה, בדגש על שוקו-פאדג'.

שוק הגלידות המקומי מגלגל מיליארד שקל בשנה, קופץ ב-5% מדי קיץ ומתעדכן ביצירתיות מעוררת השתאות. הגבר הישראלי נחשב לצרכן גלידה כבד יותר מהאישה, אבל שמרן ממנה בבחירת הטעמים. המבוגרים מעדיפים את הגלידה שלהם בטעם שוקולד ‏(לעומת הווניל האהוב ברוב מדינות העולם‏) עם 8% שומן ‏(לעומת 15% אצל האמריקאים ו־5% בקרב האיטלקים‏), והילדים בוחרים וניל או בננה פונץ'.

"הצרכן הישראלי נהיה אנין טעם יותר והפך לבררן", אומרת שרון בר אורן, סמנכ"לית שיווק בגלידת שטראוס, "חשוב לו שאפילו ציפוי השוקולד בשלגון יהיה איכותי ולא עיסת קקאו". לדבריה, "עד לפני 3 שנים כלל לא דיברו איתנו על שוקולד מריר בגלידה, אבל אז יצא לשוק שלגון כזה ותפס נתח רציני מהמכירות".

להמחשת התופעה היא מציינת כי "לפני 5 שנים היו לנו 3 מצופים פשוטים בשוק. היום המוצר הכי נמכר שלנו הוא שלגון גלידת שמנת בציפוי שוקולד לבן. הצרכן הישראלי רוצה להתפנק עד הסוף".

למרות המשבר הכלכלי, שהביא לירידה של 2% בהוצאה הכספית על מזון, שוק הגלידות שומר על מקומו ללא שינוי ניכר. לפי נתוני סקר נילסן, גלידת שטראוס מובילה עם נתח שוק של 61.8%, חברת נסטלה מחזיקה ב-29% מהשוק, ובעקבות מעבר חברת בן אנד ג'ריס למפעל החדש בבאר טוביה, נתח השוק שלה צפוי לגדול מ-7% אשתקד ל-9% ב-2010.

הנתונים מבחינים בין שלגונים וקרחונים ‏(המכונים "קניית דחף", או אימפולס‏) לבין גלידות משפחתיות. שוק האימפולס נחלק בין שטראוס ‏(55%‏), נסטלה ‏(40%‏), פלדמן ‏(2%‏) וריאו ‏(1.4%‏), ובשנתיים האחרונות הוא מהווה 55% מסך כל הגלידות שנמכרות.

קניית גלידה בסופר, מסבירה בר אורן, מושכלת יותר וגם מורכבת - קצת קשה להביא הביתה גלידה בלי להצטייד מראש בשקית שומרת קור. קניית השלגונים היא אימפולסיבית, בדרך כלל ברחוב ו"על הדרך", כמענה לצורך מיידי.

לרגל פתיחת עונת הגלידה הרשמית יצאנו לבדוק את השפע ולהצביע על השלגונים והגלידות הטובים והמעניינים ביותר. הושבנו עשרות ילדים, נוער וצעירים מול שלל טעמים למבחן טעימה מתוק של כל החידושים ששוק הגלידה מציע.
יהונתן שאול
עצמאות קולינרית יהונתן שאול
קטנטנים (גילאי 5-3)

מבחן הטעימה שלנו הראה שילדים בגיל זה מושפעים כמובן מהוריהם, אבל כבר הספיקו לפתח לעצמם עצמאות קולינרית מסוימת. הגלידות האהובות עליהם הן "נקיות", חלקות - בלי "גרעיני שוקולד" או "לכלוכי אגוזים" - אבל הם כן התלהבו מגלידות שהכילו סוכריות או מרשמלו.

כל הילדים שהשתתפו

במבחן הטעימה בחרו בגלידות בטעמי שוקולד או וניל כאהובות עליהם. אולם כאשר הם הגיעו לשלגונים, הילדים העדיפו קרחונים בצבעים עזים כמו לימון, תות, ענבים ואפרסק על פני ארטיק חלבי משודרג. צבעי המאכל הטבעיים ריגשו את הקטנים הרבה פחות מאשר את הוריהם.

הכי אהוב: פירולו שפריץ ‏(נסטלה‏)
למה: הקרחון שבה את לב הילדים בגלל קשת הצבעים העזה וצורת הקונוס הייחודית. טעמו מצא חן בעיניהם בגלל השילוב המוצלח של דובדבן, משמש, ענבים ואננס - הטעמים המועדפים על ילדים. אבל הגימיק העיקרי הוא המקל, שהופך עם תום האכילה למשחק התזת מים.
דבר הילד: "4 ארטיקים על מקל אחד".
מחיר: 4.50 שקלים.

גלידת בליסימו וניל עדשים ‏(פלדמן‏)
למה: סוכריות העדשים בגלידת הווניל היו כה אטרקטיביות, שהצליחו לגבור על המשיכה הטבעית לגלידת שוקולד. זוהי גלידה רכה בטעם וניל עשיר עם כפתורי שוקולד צבעוניים, הפזורים בה בנדיבות.
דבר הילד: "יש לה טעם של עוגת יום הולדת".
מחיר: 22.90 שקל

קפצוץ ‏(שטראוס‏)
למה: הסמיילי החמוד בשלגון הקפיץ את הילדים. העובדה שרובו בטעם שוקולד ומקצתו בטעם בננה הוסיפה להתלהבות. השיא היה בסיום האכילה, כשמקל הקפצוץ הפך למקל-סבא ובו סוכריות שמתפוצצות בפה.
דבר הילד: "את תאכלי את הארטיק, אני אקח את המקל".
מחיר: 5 שקלים.

הכי גימיק: גלידת מסטיק עם חתיכות מרשמלו ‏(פלדמן‏)
למה: מילת הקסמים "מסטיק", האסור לילדים בגיל הזה, עוררה חיבה מיידית. המרקם הקליל והאוורירי של הגלידה ערב לחיכם, הצבעים פסטל ורוד-לבן עשה להם טוב, וחתיכות המרשמלו ניצודו בהתלהבות.
דבר הילד: "מרשמלו קפוא טעים יותר מגלידה".
מחיר: 22.90 שקל

קצת פחות: גלידת "פיש פוד" ‏(בן אנד ג'ריס‏)
למה: אמנם היא בטעם שוקולד ויש בה חתיכות מרשמלו, אבל טעמה דחוס ועשיר מדי לחיכם של קטנטנים.
מחיר: 25.99 שקל.

יהונתן שאול
קובעים את הרגלי הצריכה בבית יהונתן שאול
נוער ‏(גילאי 15-13)

קבוצת גיל זו, מתברר, קובעת את הרגלי צריכת הגלידה בבית על פי סוגים וכמויות. הבחירה שלה היא, בין השאר, סוג של הצהרה: קרחונים אאוט, שלגונים אין. הדוגמים לא התרשמו מגימיקים כמו שלגון בטעם תה קר או משקה אנרגיה, אלא חיפשו מותגים כבן אנד ג'ריס והאגן דאז ורובם בחרו שלגונים חלביים עשירים. הבנות בקבוצה חיפשו דל שומן, אבל הבנים לא שמעו על דיאטה.

הכי אהוב: אגוזי (שטראוס‏)
למה: החטיף המוכר בגרסת גלידת וניל, מנוקדת אגוזים ומצופה בריבת חלב, היה הלהיט האולטימטיבי בקרב הצעירים. השילוב של ציפוי שוקולד עשיר ונוגט ריבת חלב הזכיר להם את הממתק המקורי. טעמו העז והמרוכז של השלגון עשה את שלו.
מחיר: 7.50 שקלים.

גלידת שמנת בטעם וניל עם קרמל ופרלינים ‏(האגן דאז‏)
למה: חרף גילם הצעיר, ידעו הדוגמים להעריך שימוש בחומרי גלם איכותיים כמו שמנת, גרגרי וניל, פאדג' קרמל ופתיתי שוקולד בלגי. כיוון שהגלידה לא עוברת הקצפה, היא דחוסה ועשירה מאוד. אולי לכן חלק מהדוגמים הצליח לאכול ממנה במנות קטנות בלבד - עובדה שלא פגמה בהנאתם. האחרים עסקו בשליית פיסות הפרלינים.
מחיר: 29.90 שקל.

גלידת טרטל סופ ‏(בן אנד ג'ריס‏)
למה: העובדה שהיא כוללת את כל הרכיבים השוקולדיים-אגוזיים שכה אופייניים לחטיפים מתוקים הפכה את הגלידה לפופולרית. הבנים התלהבו מגלידת השמנת המשובחת בטעם וניל עם מערבולות הקרמל. הבנות הניחו בצד את חישובי הקלוריות והתמסרו לקשיו ולפאדג'.
מחיר: 25.99 שקל.

הכי גימיק: שלגון פרילי יוגורט ‏(נסטלה‏)
למה: קצת יותר בריא, קצת יותר דיאטטי ‏(100 קלוריות ליחידה ופחות מ-2% שומן‏). מזכיר מעדן חלב אבל טעים כמו שלגון משודרג עתיר קלוריות. הדוגמים ציינו לטובה את השרבט המרענן בטעמי תות ואננס ואת הציפוי המכיל פרי ונמס בפה.
מחיר: 4 שקלים.

◄ קצת פחות: גלידת בליסימו בטעם קפה הל ‏(פלדמן‏)
למה: יותר מדי קפה, יותר מדי מוזר, פחות מרוכז ונעדר העידון האופייני לגלידת בליסימו.
מחיר: 22.90 שקל.

יהונתן שאול
הצעירים העדיפו את הטילון יהונתן שאול
צעירים (גילאי 25-20‏)

צעירים אוהבים את הגלידה שלהם עשירה, דומיננטית, ממותגת, סכרינית ומתוקה להתפקע. ככל שהשלגון מושקע ומאובזר יותר באגוזים, בכפתורי שוקולד ובחתיכות פרי - כך ייטב. הקלוריות לא מפחידות אותם, וצבעי המאכל הטבעיים מרגשים אותם כשלג דאשתקד.

הכי אהובטילון צ'אנקי מאנקי ‏(בן אנד ג'ריס‏)
למה: הדוגמים - חבר'ה עתירי ניסיון בגלידות - זיהו חומרי גלם איכותיים, מרקם חלק וקרמי, שמנת אמיתית וטעם עשיר וקטיפתי. נרשמה התלהבות גדולה מחתיכות הבננות, אגוזי המלך וכפתורי השוקולד, המרוכזים בגביע הוופל הפריך. העובדה שמדובר בגלידה דחוסה המכילה מעט אוויר הוסיפה לחגיגה.
מחיר: 25.99 שקל

גלידת אייריש קרים עם ליקר בייליס מקורי ‏(האגן דאז‏)
למה: הפיתוי האלכוהולי נוכח גם כשמדובר בגלידה תמימה. העובדה שיש בגלידת השמנת המשובחת חריצי ליקר בניחוח אייריש קרים חריף עוררה התלהבות - והעצימה את טעמה המרוכז ממילא.
מחיר: 29.90 שקל

מגנום גולד ‏(שטראוס‏)
למה: הדוגמים התלהבו פחות מהציפוי המוזהב המעטר את המגנום החדש. מבחינתם, שיהיה מצופה בנחושת - העיקר התוכן. והתוכן אכן להיט, עשוי גלידת שמנת רכה ומכיל ריפל ריבת חלב מרוכז בציפוי שוקולד חלב עשיר, מתחת למעטה הזהב.
מחיר: 9 שקלים

הכי גימיק: שלגון FLD בטעם משקה אנרגיה ‏(פלדמן‏)
למה: ההברקה של הקיץ, כך כינו הצעירים המופתעים את השלגון המתקתק הזה, שצורתו הכתומה התמימה לא מרמזת על טעמו הרד-בולי המובהק. הפיתוח המהפכני לא עושה שימוש בחומרים המעוררים של המשקה, ולכן אינו מוגבל בצריכה או בגיל.
מחיר: 2.30 שקלים

קצת פחות: גלידה בטעם עוגת טירמיסו עם שוקולד פאדג' ושברי עוגיות ‏(האגן דאז‏)
למה: טעם הגבינה דומיננטי מדי ומאפיל על המרקם העדין של גלידת השמנת.
מחיר: 29.90 שקל

יהונתן שאול
טעמים חדשים לקיץ יהונתן שאול
מה חדש הקיץ? אוכל לדגים וקפה הל

קיץ 2010 מתאפיין בקרחוני צעצוע, בשלגונים עתירי ריבת חלב ובגלידות דלות שומן. נסטלה מסתערת על המקפיא עם "פירולו שפריץ": קרחון בטעמי דובדבן, משמש וענבים המצויד במקל שהופך למזרקת מים; וקרחון "פרפר" בטעמי פירות עם שני מקלות. החברה מרחיבה גם את סדרת "פרילי" עם שלגוני גלידת יוגורט ושרבט בטעמי תות ואננס, המכילים 100 קלוריות ליחידה.

גלידת שטראוס משיקה את "מגנום גולד" - שלגון גלידת שמנת וניל עם ריפל ריבת חלב בציפוי שוקולד חלב מוזהב. לילדים מציעה שטראוס שלגון "לוליפופ" בצורת סוכריה צבעונית על מקל ארוך בטעמי פטל, לימון ומשמש; שלגון סמיילי "קפצוץ" בטעם שוקו-בננה עם מקל שמכיל סוכריות מתפוצצות; "חמוץ לי" שהוא קרחון חמוץ; ו"מטרה" בטעמי שוקו, וניל ותות. בתחום הגלידות המשפחתיות מוסיפה שטראוס עוגת גלידה "קרמיסימו" בטעמי שוקולד, וניל ודובדבן וגלידות שוקולד לבן, שרבט לימון, טראפלס, קפוצ'ינו עם ריפל שוקולד וגלידת דובדבן עם ריפל דובדבן.

בן אנד ג'ריס תשווק לקראת הקיץ את הגלידה "פיש פוד" הפופולרית בארצות הברית - גלידת שמנת בטעם שוקולד עם מרשמלו, קרמל ופאדג' שוקולד בצורת דגים. טעם נוסף הוא "טרטל סופ", הכולל שמנת וניל עם קרמל ואגוזי קשיו מצופים בפאדג'. לטילוני קרם העוגיות יצטרף הקיץ טילון "צ'אנקי מאנקי", המכיל גלידת שמנת עם בננות, אגוזי מלך וחתיכות שוקולד.

חברת פלדמן מציעה יותר מ-10 טעמים חדשים וביניהם קרחון FLD בטעם משקה אנרגיה, ללא הרכיבים המעוררים של המשקה. עוד בהיצע: 3 טעמים חדשים עם 2% שומן בסדרת "בליסימו", וגלידות משפחתיות בטעם וניל עדשים, קפה הל, פונץ' בננה, שוקו ווניל נטיפים. בנוסף משיקה פלדמן "גלידל פרי" בטעם ICE TEA אפרסק, שלגון וניל שמנת עם עוגיות מצופה שוקולד, וגם מילק בר פקאן ומייפל פאדג'.

חברת האגן דאז משחררת הקיץ שני טעמים חדשים: גלידת אייריש קרים עם ליקר בייליס; ושלגון שמנת בטעם וניל ושקדים בציפוי שוקולד חלב ופצפוצים. 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים