מלחמת השיווק עולה לרשתות ביוקר

לא ברור מי תנצח במלחמת השיווק האגרסיבית - מגה בול או שופרסל דיל. מה שבטוח, הן מוציאות עליה כסף רב

חני יודל | 25/3/2010 8:16 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לא ברור מי תנצח במלחמת השיווק האגרסיבית, המתנהלת לקראת חג הפסח בין מגה בול לשופרסל דיל, אם בכלל. מה שבטוח הוא שהמלחמה הזו עולה להן ביוקר: בחודש מרץ לבדו (נכון לכתיבת שורות אלו) השקיעו שתי רשתות הדיסקאונט מעל 9 מיליון דולר בפרסום באמצעי המדיה השונים. כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום לבקשת מעריב עסקים (במחירי מחירון‭.(‬ ה

גברת הפרסום של רשתות השיווק לקראת חג הפסח היא עניין שבשגרה, אך השנה ההוצאה גבוהה במיוחד. לשם השוואה, בתקופה המקבילה ב‭2009-‬ השקיעו שתי הרשתות כ‭6.3-‬ מיליון דולר בפרסום.

על אף שמגה בול היא זו שפתחה את זירת המאבק - כשהעלתה קמפיין טלוויזיוני שלכאורה מצא פער לטובתה בסל מוצרים, ובצעד חריג ציין את שם המתחרה במפורש - שופרסל דיל הוציאה יותר על פרסום. הרשת הוציאה בחודש מרץ למעלה מ‭5.3-‬ מיליון דולר על קמפיינים, שכוללים גם שלטי חוצות, לעומת כ‭3.6-‬ מיליון דולר שהוציאה מגה בול.

ההוצאה של שופרסל דיל משקפת עלייה ניכרת מהתקופה המקבילה
בשנה שעברה, אז השקיעה בפרסום כ‭2.5-‬ מיליון דולר בלבד - כמחצית מהשקעתה השנה.

זירות המאבק העיקריות בין שופרסל דיל למגה בול הן הטלוויזיה (השקעה משותפת של כ‭6.8-‬ מיליון דולר בחודש מרץ לבדו) והעיתונות (השקעה משותפת של כ‭1.4-‬ מיליון דולר‭.(‬ עם זאת, למרות ההשקעה הקטנה יחסית (כ‭778-‬ אלף דולר ביחד‭,(‬ המאבק באינטרנט היה מלוכלך ביותר, והגיע לשיאו לפני יומיים, עם השתלטות מגה בול על דף הבית של אחד מאתרי התוכן המובילים לכל אורכו. פעולת רענון האתר הובילה לבאנר ענק של שופרסל דיל.

הסלוגנים היו חריפים אף יותר: באינטרנט שופרסל דיל עשתה הומאז' לסלוגן של מגה בול, ויצאה בקריאה "כל הבולשיט שמגה בול מנסה למכור לכם‭."‬ במגה בול לא נשארו חייבים, ויצאו בקמפיין ברשת תחת הכותרת "ממה שופרסל דיל כל כך מפחדים‭,"?‬ כשלחיצה על הלינק הובילה לסרטון שבו מנסים, לכאורה, לצלם את המחירים בסניפי שופרסל דיל, אך מנהל הסניף אינו מאפשר זאת.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים