10 כללי היסוד לשיווק ברשתות החברתיות
באופן מפתיע דווקא גופים קטנים הם אלו המצליחים להשתמש בהצלחה ברשתות החברתיות לצורך שיווק מקוון. איך הם עושים את זה?
הנכונה לפעולה בעולם התקשורת החדש.
מהפכת הרשתות החברתיות יוצרת הזדמנות פז מבחינת תפיסת ה-Narrowcasting: העברת מסרים באופן מדויק לקהלי יעד מפולחים.
הרשתות החברתיות יכולות לעורר לפעולה בעקבות תחושת השותפות ומרכיב הפנייה האישית. אז איך עושים זאת בדיוק?
העניקו ערך מוסף. תנו לגולשים סיבה להגיע ל"נכסי המידע" שלכם: בלוג, טוויטר, פייסבוק וכדומה. עקרונות השיווק הקלאסיים תקפים ברובם גם בעולם השיווק של המדיה החדשה. הגולשים מחפשים ערך מוסף, הם מעוניינים לקבל פתרון לבעיה. השתמשו בערוצי הרשתות החברתיות כדי לתת קופונים, הנחות, מבצעים ועוד.
גולשים אוהבים להתבטא. צרו דיון, שאלו שאלות מעניינות. זיכרו כי "גולש יוצר תוכן" יחזור אל מקום הדיון מתוך סקרנות. כמו כן, אפשר להשתמש בערוצי הרשתות החברתיות כדי ללמוד על יחסם של הלקוחות למוצרים שלכם. שאלו אותם מה דעתם בנוגע למוצר או לשירות.
שמרו על כללי הטקס. צריך לזכור שגם התקשרות מתווכת המחשב עדיין מפגישה בסופו של דבר בני אדם. אנשים אוהבים לשמוע מילה טובה גם אם היא מגיעה על פלטפורמה ממוחשבת. רעיון נחמד הוא לשלוח ברכה לכל חבר חדש המצטרף לרשת. זו גם הזדמנות מצוינת להציג עצמכם בקצרה.
היו אקטיביים. השתמשו בערוצי הרשתות החברתיות כדי להניע גולשים לפעולה. בקש מהם להמשיך ולקרוא מאמרים נוספים באתר שלכם או להוריד סרטון וידאו שיצרתם.
אל תמכור, ספר. ברשתות החברתיות ניתן להריח בעלי אינטרסים שיווקיים מקילומטר. המטרה שלכם היא שיעקבו אחריכם ובסופו של דבר יגיעו לאתר שלכם, מתוך ההבנה כי אתם בעלי ידע נרחב ומובילים בתחומכם.
אסטרטגיה. בהתאם לתפיסת התקשורת האסטרטגית יש להעביר מסרים דומים תוך שימוש בערוצי תקשורת שונים. חשוב להבין, כי קליפ המתאים לטלוויזיה לא תמיד יתאים לצופה ביו טיוב, וצורת כתיבת תוכן בבלוג שונה מאופן הפעולה בפורום. הרשתות החברתיות הן המשך של אתר העסק, על המסרים והאווירה להתאים לאלו שבאתר.
היזהרו מנושאים שנויים במחלוקת. השתדלו להימנע מעיסוק בנושאים מורכבים כמו פוליטיקה. חשוב גם להקפיד על כתיב נכון ועל מראה עמוד הפרופיל.
אל תהפוך ליצרן SPAM. ספקו לגולשים תוכן איכותי. הם יעריכו את זה.
התבוננות לטווח ארוך. הפעולה ברשתות החברתיות היא ריצה למרחקים ארוכים. התייחסו אל הרשתות החברתיות כאל "נדל"ן ברשת האינטרנט". כל פוסט חדש בבלוג יהפוך ל"נכס נדלנ"י ברשת" וישרת אתכם לאורך זמן.
למידה ועדכון. הקפידו למדוד את תוצאות הפעולות ברשתות החברתיות ולעדכן את פעולותיכם בהתאם לתוצאות.
ד"ר יניב לויתן הוא מומחה לתקשורת שיווקית מאוניברסיטת חיפה







נא להמתין לטעינת התגובות




