חברת החשמל: הוצאות הרכב שלנו נמוכות מאשר בשירות המדינה
בדיקה מגלה: ההחזר החודשי של הוצאות הוצאות הרכב לעובד חברת החשמל עומד על 2,531 שקל ברוטו - נמוך ב175- שקל משל עובדי המדינה
על פי הבדיקה, ההחזר החודשי הממוצע על הוצאות רכב למשרה בשירות המדינה עומד על 2,706 שקל לעובד מדינה לעומת 2,531 שקל בחברת החשמל. הבדיקה בוצעה לאור טענותיו של אילן לוין, הממונה על השכר באוצר, לפיהן כללי הדיווח על השימוש ברכב בחברה אינם תואמים את המקובל בשירות המדינה. לוין אף הוסיף כי אם חברת החשמל תשנה את שיטת הדיווח שלה לשיטה המקובלת בשירות המדינה, היא תוכל לחסוך כ84- מיליון שקל בשנה.
מממצאי הבדיקה שהגיעו למעריב עסקים עולה כי ההחזר החודשי על הוצאות רכב לעובד חברת החשמל עומד על 2,531 שקל ברוטו - נמוך ב175- שקל משל עובדי המדינה 2,706)
שקל ברוטו). כיום מקבלים כל 12,000 עובדי חברת החשמל החזר הוצאות נסיעה ואחזקת רכב בהתאם ל"חוקת העבודה של עובדי חברת החשמל".
במסקנות הבדיקה אף צוין כי תשלום ההחזר החודשי "לא כולל עלויות נוספות שייגרמו לחברה ממעבר לשיטת הדיווח הנהוגה בשירות המדינה".
על פי ממצאי הבדיקה, ההבדל בעלות הוצאות הרכב לעובד נובע בעיקר מהפרשי ההחזרים עבור אגרת רישוי וביטוחים לרכב. חברת החשמל משלמת על אגרת רישוי 71 שקל לחודש לעומת כ200- שקל בשירות המדינה, ועל ביטוחים 311 שקל בחודש לעומת 654 שקל בשירות המדינה. בנטרול מרכיבים אלה, חברת החשמל משלמת ברוטו בגין נסיעות 2,139 שקל לעובד בממוצע, לעומת 1,836 שקל לעובד בשירות המדינה.
הנחת האוצר היא שבדיווח אמת, ולא החזר לפי זכאות בהתאם לדרגת העובד, תשלם חברת החשמל עוד פחות.