כך עושים כסף
המעצב הראשי של זינגה, שהביא לכם את "פארמוויל", מספר על סודות המקצוע
קודם כל, הציג ריינולדס כמה נתונים:
◄ עלות ייצור של משחק חברתי נעה בין 100 אלף ל300- אלף דולר.
◄ 5%-3% מהאנשים המשחקים במשחקים חברתיים ברשת משלמים כדי לרכוש מוצרים וירטואליים במשחק, או שהם נרשמים לקבלת מידע על מבצעים - וכל אלה מייצרים כסף למפתח.
◄ 31 מיליון איש משחקים בפארמוויל מדי יום.
נניח שכל אדם שמשחק משחק חברתי מייצר בממוצע סנט אחד ליום. נכפיל את הסנט הזה במספר הימים בשנה ונגיע לסכום הממוצע שכל שחקן מייצר בשנה 3.65 - דולר. ואם מדובר בפארמוויל, אפשר להכפיל את המספר הזה במספר האנשים שמשחקים מדי יום 31) מיליון), והתוצאה היא 113 מיליון דולר בשנה.
וזה בהחלט הישג נאה למדי למשחק שעלות ייצורו מסתכמת ב300- אלף דולר לכל היותר.
זה לא כולל כמובן את המשכורות שמשלמים לצוות של 40 מעצבים שצריכים כל הזמן לעדכן את המשחק (בסדר, אז תוסיפו לתקציב ההוצאות השנתי עוד 4 מיליון דולר).
ריינולדס לא חשף כמה סנטים מייצרת פארמוויל מדי יום. אבל אפילו אם זה סנט אחד לשחקן כל יום, כפי שכבר חישבנו, זה כבר יותר מ100- מיליון דולר בשנה. זו אולי הסיבה לכך שיש שהעריכו שזינגה שווה 3 מיליארד דולר.
עכשיו, בוא נניח שאתם מאוד חכמים, ומצאתם דרך לגרום לכל שחקן להוציא 2 סנטים ביום. עכשיו המספרים כבר נראים עוד יותר משכנעים. וכאן נכנסים לתמונה מעצבים כמו ריינולדס. ריינולדס, שהרזומה שלו כולל גם את "אמפיירס 3" ו"סיד מאיירס סיבילייזיישן 2", דיבר על כמה טריקים שבהם משתמש פארמוויל כדי לגרום לשחקנים להיפרד מכספם. הראשון הוא, למכור פריטים שיגרמו לשחקנים לבדל עצמם מהאחרים (למשל, את פסלי הגינה בצורת פלמינגו, שהפכו לפופולארים בפארמוויל).
הטיפ השני: לאפשר לשחקנים לשלם כדי להתקדם מהר יותר במשחק ובכך לחסוך זמן. כי אחרי הכל, טיים איז מאני.
עכשיו, כשאתם יודעים כבר מה צריך לעשות כדי להרוויח, כל שנותר לכם הוא להמציא משחק ממכר, לתחזק אותו תדיר ולראות את הדולרים נופלים מהשמים.

farmville zinga - סנט ליום
צילום מסך