הישראלים מרבים לגהץ: רכישות בכרטיסי אשראי עלו ב-8.7%

מנתוני הלמ"ס עולה כי רכישות הלבשה והנעלה עלו בחודשים נובמבר עד ינואר ב-12.3%. גם רכישות השירותים זינקו ב-12.9%

יוסי גרינשטיין | 25/2/2010 13:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הישראלים ממשיכים לגהץ כרטיסי אשראי בקצב מהיר: רכישות בכרטיסי אשראי בישראל זינקו בנובמבר-ינואר ב-8.7% בקצב שנתי, בהמשך ל-9.1% באוגוסט-אוקטובר. כך עולה מנתוני המגמה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). נתוני הרכישות של צרכנים בכרטיסי אשראי בארץ התקבלו מכל חברות האשראי הפועלות בישראל.

רכישות הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ורהיטים זינקו ב-12.3% בנובמבר-ינואר. זאת בהמשך ל-11.3% בחודשים אוגוסט-אוקוטובר. גם רכישות שירותים (טיסות ומלונות, ביטוח ומסים) זינקו ריאלית ב-12.9%, בהמשך ל-10.1% בשלושת החודשים שקדמו לכך.

רכישות של מחשבים ותוכנה, דלק חשמל, ספרים, פרסום ותרופות זינקו ריאלית ב-7.2%. בשלושת החודשים שקדמו
לך הם זינקו ב-4.3%. רכישת מזון ומשקאות עלו בנובמר-ינואר ב-7.7%,  בהמשך ל-7.2% באוגוסט-אוקטובר.

יצוין, כי סך הרכישות בכרטיסי אשראי עלו בכל שנת 2009 ב-4.6% בלבד, בשל המיתון בתחילת השנה, בהמשך ל-6% בשנת 2008 ו-10.5% ב-2007. גידול חד נרשם בשנה שעברה בענפים הבאים:23.3% ברכישות מחשבים ותוכנה ו-11.7% בתשלום מסים לממשלה ולעירייה.

הרכיבים העיקריים ברכישות בכרטיסי האשראי של תושבי ישראל: 10% תקשורת, 9% הלבשה והנעלה, 7% דלק חשמל ומים, 7% רפואה ותרופות, 7% חשמל ואלקטרוניקה, 7% ביטוח, 7% מסים לממשלה ולעירייה, 4% טיסות ותיירות, 3% מחשבים ותוכנה, 3% תחבורה, 3% רהיטים, 2% ספרים וציוד משרדי, 2% פנאי ובילוי.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים