הצריכה בפסק זמן? מכירות המזון ברשתות השיווק ירדו בינואר ב-1.7%

סך המכירות של רשתות השיווק בישראל ירדו בחודש שעבר ב-0.3%, לאחר עלייה של 1% בחודש דצמבר. לירידה במכירות המזון קדמה עלייה של 2.2% בדצמבר

יוסי גרינשטיין | 21/2/2010 13:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
סך המכירות של רשתות השיווק בישראל (מדד לצריכה הפרטית) ירדו ב-0.3% בחודש ינואר, לאחר שעלו ב-1% בחודש דצמבר וב-4.5% ברבעון האחרון של 2009. מכירות המזון של רשתות השיווק צללו בינואר ב-1.7%, לאחר שזינקו ב-2.2% בדצמבר וב-5.5% ברבעון האחרון 2009. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).

עם זאת, נתוני המגמה של הלמ"ס בקצב שנתי מצביעים על עלייה חדה של 7.8% בסך המכירות ברשתות השיווק בחודשים נובמבר-ינואר. זאת לעומת 4.5% באוגוסט-אוקטובר. מכירות המזון זינקו ב-7.9% בחודשים אלה, לעומת עלייה של 2.8% בלבד באוגוסט-אוקטובר.

יצוין, כי סך המכירות ברשתות
השיווק עלו בשנת 2009 ב-7.1% ומכירות המזון עלו אשתקד ב-6.9%. בניכוי האינפלציה נרשמה אשתקד עלייה ריאלית של 4.2% בסך המכירות ברשתות ושל 3.9% במכירות של רשתות המזון.

כן נרשם אשתקד גידול ריאלי של 2.1% בפדיון רשתות ההלבשה והטקסטיל, 7.3% ברשתות של מוצרי הקוסמטיקה, תרופות , צעצועים , ספרים , ציוד משרדי ואופטיקה. מכירות הדלק בתחנות עלו אשתקד ב-4.7%, בהמשך ל-5.1% ב-2008.

בלמ"ס מדגישים כי "הנתונים הנאספים מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלמ"ס משמשים כמדד לצריכה הפרטית של הציבור, והם מקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים