הצריכה בפסק זמן? מכירות המזון ברשתות השיווק ירדו בינואר ב-1.7%
סך המכירות של רשתות השיווק בישראל ירדו בחודש שעבר ב-0.3%, לאחר עלייה של 1% בחודש דצמבר. לירידה במכירות המזון קדמה עלייה של 2.2% בדצמבר
עם זאת, נתוני המגמה של הלמ"ס בקצב שנתי מצביעים על עלייה חדה של 7.8% בסך המכירות ברשתות השיווק בחודשים נובמבר-ינואר. זאת לעומת 4.5% באוגוסט-אוקטובר. מכירות המזון זינקו ב-7.9% בחודשים אלה, לעומת עלייה של 2.8% בלבד באוגוסט-אוקטובר.
יצוין, כי סך המכירות ברשתות
השיווק עלו בשנת 2009 ב-7.1% ומכירות המזון עלו אשתקד ב-6.9%. בניכוי האינפלציה נרשמה אשתקד עלייה ריאלית של 4.2% בסך המכירות ברשתות ושל 3.9% במכירות של רשתות המזון.
כן נרשם אשתקד גידול ריאלי של 2.1% בפדיון רשתות ההלבשה והטקסטיל, 7.3% ברשתות של מוצרי הקוסמטיקה, תרופות , צעצועים , ספרים , ציוד משרדי ואופטיקה. מכירות הדלק בתחנות עלו אשתקד ב-4.7%, בהמשך ל-5.1% ב-2008.
בלמ"ס מדגישים כי "הנתונים הנאספים מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלמ"ס משמשים כמדד לצריכה הפרטית של הציבור, והם מקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ".